Når tingene lykkedes mod forventning

Post Reply
Jeanie

Når tingene lykkedes mod forventning

Post by Jeanie »

Jeg har tidligere berettet om Apollo, og at vi iflg. Dyrlægen skulle indstille os på, at sige endeligt Farvel til ham sidst på sommeren.

Nu er det Janurar, og Apollo lever endnu, i bedste velgående, og vi er glade og ikke mindst meget taknemmelige over, at vi er kommet så langt, og dette uden hoste ! - faktisk uden besvær for os og ham, eller ekstra omkostninger.

Det eneste vi har gjort, er at give ham ekstra rene naturlige E vitaminer, taget havren fra ham, og udelukket alt halm fra stalden. Han har i foderskiftet fået et müsli, som indeholder te blade og lidt urter, og dette får han i meget små mængder, ca 200 gr. pr dagsration.

Han er på fold 6-8 timer dagligt, uden dækken, han er ikke langhårret som en Teddy bjørn, men åle blank og har en fin ensartet tæt pels ! Hans flanker pumper ikke længere som blæsebælge og hans vjertrækning er ubesværet !

Dyrlægen var imponeret, da han var og se til Nonae, og han gav ham gode odds, og et flot karakter !!

Hvor er det dejligt, at tingene kan lykkedes mod al forventning !!

Så Bente "Onklen" har det godt !!
User avatar
Bente
Posts: 35
Joined: Thu 24. Nov 2005 21:48

Post by Bente »

Jeanie.
Det glæder mig oprigtig at det går så godt med Apollo igen.
Han var bare lige min kæledække, dengang han var på ferie hos os, altid gik han lige i rø... på mig, når jeg var oppe på folden. :lol:
Jeg fik jo også ret med at han gerne ville have sommerhus, sommerhus var i hans tilfælde jo masser af luft og ingen støv.
Måske ville en tilskud af vitamin C være gavnligt for ham om vinteren også. :idea:
Hilsen
Bente
Jeanie

Post by Jeanie »

Ja Bente, jeg har tænkt tanken med C vitaminer, så måske det ville være en god ide !!

Han har dog fået tørrede hyben, og da de stadig var på buskene fik han lov at æde til han ikke kunne mere !

Efter at der ikke har været flere tørrede Hyben, har jeg haft givet ham hyben C, og det har han ikke haft noget imod.

Jeg skulle måske for god ordens skyld, give ham hele vinteren ud...det kan ihvertfald ikke skade , kun gavne !!

...Han er stadig en kæledægge, og han ved det...han "larmer" meget hvis han føler sig overset... :wink:
Post Reply