Kan hesten tænke selv

User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Kan hesten tænke selv

Post by annetteB »

[quote:53d55b34b8]Hun lå helt stille og kikkede bare på mig, som hun ville sige:"Jeg kan ikke selv". [/quote:53d55b34b8]
[quote]Det der rørte mig var den ubetingede tillid til, at den klarer mor.../quote]

En lignende oplevelse har jeg i sin tid haft med Cooper: han trak smpelhen tre ud af fire ben væk under sig selv med et grimeskaft imens jeg spændte gjorden på datterens shetlandspony, han kastede også der der appellerende blik på mig og afventede derefter roligt, at jeg kom og "reddede" ham.

- og sådan er hest er det jo ingen sag at "redde" så på den måde blev han jo også bekræftet i, at jeg sagtens kunne "frelse" ham.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Kan hesten tænke selv

Post by Tukær »

Jeg er af den klare overbevisning at heste er kloge, udspekuleret og tankelæser...

Men som før skrevet, tror man på det kan man altid finde en "mening med tingene", lige som at hvis man ikke tror på det, kan man nok altid finde en "logisk" forklaring...

Det med tankelæser har jeg 2 meget gode eksempler på. Ricko, min dejlige elsket "pony", min soulmate osv. :jeanie: , ser jo ikke særlig godt mere, pga. skade på synsnerven (siger dyrelægen).
Så for ca. 1½ år siden, kom vi ind i en periode (inden for ca små 14 dage), hvor han virkelig ændret adfærd, han var dybt underlig, slet ikke som Ricko.
En dag, efter aftensfodring, bestemte jeg mig for at nu var det det !!! han skulle aflives... Ringet store tundene til flere rigtig gode veninder, og fortalte at hvis det ikke var blevet bedre inden for 14 dage, så var det slut, for jeg kunne ikke holde ud at se han være sådan (jeg har jo tros alt haft ham siden han blev født).
Dagen efter var der intet galt med Ricko, har var nøjagtig som "gamle" Ricko plejer at være...
Så han ville altså ikke aflives... tilfældigheder ?!? måske... tankelæser ?!? det tror jeg på !!!

Også her i sommers da han over en periode, blev mere og mere stiv og halt, (han har noget gigt).. kunne næsten ikke gå til sidst... fortalte så sønnik og manden at vi var det hvis slut for Ricko, han fik en sidste chance, jeg skulle longer han og manden filme, og for lige sammen at bedømme hvor slemt det stod til, og var han halt, så :doed: ...
Ricko sprang rundt for en kåd 5 års hingst i den longe !!! intet at se...
Nej Ricko vil ikke aflives... og sådan bliver det... han skal nok selv fortælle når han vil væk fra denne verden, og det er jeg helt overbevist om...
Om jeg er tosset ?!? måske...

Hilsen
Annette
Post Reply