"Siamesiske tvillinger".....

Post Reply
Jeanie

"Siamesiske tvillinger".....

Post by Jeanie »

Har lige et lille problem, som jeg er sikker på at en eller anden klog strigle kan løse for mig .....

Jeg ved ikke om jeg kan få denne siamesiske tvilling skilt ad, og dertil kommer et andet problem....skal den røde eller den brune beholde hovedet...ser det bedst ud at den røde render hovedløs rundt...og hvad med foder......eller er det den brune der skal undvære både hoved og foder ??????

Og hvad gør jeg ved ridning af den hovedløse, og ikke mindst hvordan fodre jeg den ????

Vil en eller anden ikke godt hjælpe mig ?????

[img:d7de87b1e8]http://www.hyggefis.dk/Sjove%20billeder-dyr/Dyr-13.jpg[/img:d7de87b1e8]
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

"Siamesiske tvillinger".....

Post by KatieKat »

Se jeg glæder mig til svarene her. Jeg har nøjagtigt samme problem med Mocca hin Hovedløse.
[img:95b40ae32d]http://gallery.dotle.dk/19.8.2006/.cache/640x426-19.8.2006%20010.jpg[/img:95b40ae32d]
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

"Siamesiske tvillinger".....

Post by annetteB »

Personligt tror jeg jeg ville forsøge at få dem skilt ad.
Det MÅ være besværligt for den ene hest altid at skulle gå baglæns??
:ehh:

Lad hovedet sidde på den BRUNE hest, hvis ikke dyrlægen finder tungtvejende argumenter for det modsatte: det ser bedst ud.
;-)

Derefter kan du evt SÆLGE den brune hest og kun beholde den hovedløse: den MÅ være noget billigere at fodre på!
(og hvis man skal dømme efter Hovedløse Mocca, så trives heste åbenbart FINT uden hoved??)
:mrgreen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

"Siamesiske tvillinger".....

Post by 99E »

Altså jeg synes også, hovedet passer bedst i farven på den brune.

Kan du ikke få lavet en lynlås for enden af halsen af den røde - og evt. sy et par ringe i til at fæstne tøjler på etc?

Så kan du bare hælde en gang foder ned gennem lynlåsåbningen et par gange om dagen? Evt. kogt og i grødform?
(Uhm, hø-grød...)

Lidt samme løsning vil jeg foreslå med Mocca - en slags lynlås- eller velcroåbning, hvor man kan skovle mad ned i.
På Mocca kan åbningen vel være så stor, så man kan fylde en hel høballe i ad gangen? Så behøver man heller ikke fodre så tit!

:ehh: :ehh: :ehh:
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply