Grundridning

User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Grundridning

Post by stratego »

Grundridning er for mig når man ved hvordan man skal hjælpe hesten i enhver situation. Altså viden om hvorfor man gør som man gør og så også kan udføre det.

Det jeg tror Lone er inde på med for mange benskader, er at det skal gå for hurtigt med at ride hesten op så den kan sælges til en god slat penge.
Tid er idag penge og en beridder koster jo mellem 3-6.000 i måneden og så skal man jo også have noget for pengene.

Ikke ret mange heste bliver redet dybt nok længe nok efter min mening og de bliver derfor sat for tidligt. Der kræves for stor samling for tidligt.
Det danner galde, spat og en slags og så har vi hesten der ikke kan holde.

Samtidig kan en hest sagtens holde selvom grundridningen ikke er på plads, men disse heste bliver som regel ikke presset så meget og bærer ikke så højt og flyver man ikke er der jo ingen steder at falde ned.
Man ser det rigtigt meget indenfor elevheste. De lærer at pase på sig selv, menmeget få at dem bærer så højt at de går på det sorte af neglene.

Bøgerne siger nogenlunde det samme, men fortolkes meget forseklligt fra underviser til underviser. Har gerne den filisofi at skriver tre forfattere nogenlunde det samme, så er der nok noget om rigtigheden af det de skriver. ;-)

mvh.
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
Post Reply