Hestefarver - sæt billeder ind!!

aribeth

Hestefarver - sæt billeder ind!!

Post by aribeth »

Wauwww den er fandeme flot!!

Hilsen
Katrine
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Hestefarver - sæt billeder ind!!

Post by gukuvi »

----------------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Hestefarver - sæt billeder ind!!

Post by Mansemor »

Okay, så har jeg en svær en til vores farveeksperter, tror jeg:

















[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Hestefarver - sæt billeder ind!!

Post by HeidiO »

Mit bud er rose grey eller bay roan

http://www.equiandalusian.com/plantilla.cfm?valor=SeccionCapas
Heidi
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Hestefarver - sæt billeder ind!!

Post by gukuvi »

---------------------
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Hestefarver - sæt billeder ind!!

Post by Mansemor »

Ja, jeg tror også, hun skimler. I hvert fald at dømme efter de foto jeg har set af hende fra tidligere.

Jeg har fået lovning på nogle følfoto, men jeg har et enkelt meget dårligt (ufokuseret og scannet ind fra papir), hvor hun ser ud til at være rød eller i hvert fald rødbrun som helt lille.

Et fingerpeg mere er måske, at hun ser stanggodt ud i rosa farver. Så træder den rødlige nuance virkelig frem i den mørkebrune farve.

Tak - ja, hun er dejlig! :elsk: Jeg tager nogle flere foto med mit gode kamera, når hun har fået klippet negle og fået lidt mere huld. Begge dele er tiltrængt, og hun skal jo helst tage sig godt ud, når hun skal præsenteres rigtigt. :bahh:

De to, du nævner, Heidi, har sorte ben og sort man/hale, men jeg kan ikke se ud af teksten, om det er nødvendigt for at være en rose grey eller bay roan. Jeg havde tænkt på strawberry roan, men måske er rose grey mere rigtigt, når hun skimler.
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Hestefarver - sæt billeder ind!!

Post by HeidiO »

Ja, det er rigtigt, det med benene - det havde jeg godt tænkt på. Jeg har søgt lidt hist og pist, men kan ikke lige se om hvad der er "lovligt" af benfarve til de to farver.
Jeg mener at Strawberry roan har rød man (men hæng mig ikke)

Jeg er ellers vild med hendes farve, glæder mig til at se fine billeder af hende.
Det bliver da i øvrigt spændende at se hvordan hendes vinterpels ser ud - hendes farve minder lidt om af følhopperne hos vores gamle nabo, og her var ny årstid=ny farve.
Heidi
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Hestefarver - sæt billeder ind!!

Post by Mansemor »

Ja, det har du vist ret i mht. strawberry roan - det havde jeg glemt igen.

Hun er ikke farveveksler, såvidt jeg kan se fra foto fra i vinter. Det kunne ellers have været sjovt. :-D Hun får vist lang vinterpels i øvrigt, lidt atypisk for en spinkel pige som hende, men faren er tinker/connemara, så det må være det, der slår igennem. Tinkeren er ellers svær at få øje på, men jeg tror i øvrigt, den har æren for noget af den sjove farve. Hendes far er hvid med gule pletter - får jeg også foto af. :-D
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hestefarver - sæt billeder ind!!

Post by annetteB »

Ikke roan: Roans har ensfarvede hoveder.

Hvis ikke den skimler, så er den vel "bare" stikkelhåret?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Hestefarver - sæt billeder ind!!

Post by Mansemor »

Joh, men hvilken farve kalder man alt det, der ikke er hvidt, hvad enten det er skimlet eller stikkelhåret?

Nu hedder hun brunskimmel, når jeg skal skrive noget, men det kan jo dække alt muligt. Hun er mere rødbrunskimmel, men det er der vist ikke noget, der hedder.

Hun har fire nuancer, jeg har kunnet tælle, i både man/hale/pandelok og pels: Rød, mørk rødbrun, lys nærmest creme/sandfarvet og hvid.

Men det fylder alt for meget, når man skal skrive hendes farve i en lille rubrik. :ehj:
[b]Hvis hesten ikke f
Post Reply