Balance-sadler

aribeth

Post by aribeth »

Altså, det er jo som at sidde i en sofa når man rider i en westernsadel ... i hvert fald Reiningsadlerne og sådan en er min... dog har jeg lige bestilt en California som er en rigtig arbejdssadel, med træsæde, høj bagsvidsel og kæmpehorn... og hvorfor har jeg nu købt sådan en når nu jeg rider stævner, der er jo ikke skyggen af sølv og andet "blingbling" på sådan en sadel... det har jeg fordi den er rundskørtet og jeg sidder pis*e godt i den... Javist er den hård som bare fanden, men jeg sidder der og jeg syntes jeg sidder godt.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve en af de der sadler. Hende der ejer knapstrupperen der står her hos mig har en bomløs sadel, mærket kender jeg ikke lige, men jeg har prøvt at ride i den og det var en god oplevelse, man får mere kontakt til hesten syntes jeg, lidt samme fornemmelse som jeg syntes jeg får i en westernsadel...

Hilsen
Katrine
Lone

Post by Lone »

Balancesadlerne er ikke bomløse....
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Nej, véd I nu hvad??
Man sidder da DEJLIGT i en westernsadel??

Jeg lærte i sin tid at ride i en sådan - og da jeg efter 3 år for første gang skulle ride i en "engelsk" sadel, da troede jeg vitterlig, at jeg skulle dø!!
Siden er det blevet noget bedre - de sidste mange år har jeg så godt som udelukkende redet i mine gamle passier'er'er'er og det går da meget godt...men jeg SAVNER da min westernsadel, som desværre er afgået ved døden.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Post by aribeth »

Nemlig Annette ... westernsadler er skønne... ordentlige westernsadler vel at mærke :-D

Hilsen
Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Jeg har aldrig siddet i en westernsadel. Nogen der vil lade mig få tur på ualmindelig rolig hest med sådan en sadel?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Lone

Post by Lone »

Det måtte du såmædn gerne - men jeg har hverken ualmindelig rolige heste eller en western-sadel.

Du blir osse bare skuffet - de er elendige at sidde i!!
Ihvertfald dem jeg har prøvet - men det er muligt, at dem til 25.000 er helt hæderlige....
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

[quote:2bbc04c9c3] det er muligt, at dem til 25.000 er helt hæderlige.... [/quote:2bbc04c9c3]

Mindre kan nu gøre det!
Jeg gav da under 5000 for min i sin tid...og den var da ikke meget over 30 år gammel på daværende tidspunkt!!
:bahh:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Post by aribeth »

KatieKat, du må gerne prøve min sadel på Basse når du kommer til strigletræffet, han er i hvert fald sød...

Min sadel, som i øvrigt er til salg og skal koste 6500 her to år efter jeg købte den splinterny, sidder man dejlgt i. Jeg har siddet i én westernsadel som jeg ikke sad godt i og det er en møgdyr reiningsadel...

Hilsen
Katrine
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Nå, jamen så har jeg endnu en ting at se frem til ved striglegrill
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

[quote:39c7446dd4]Min sadel, som i øvrigt er til salg og skal koste 6500 her to år efter jeg købte den splinterny, sidder man dejligt i.[/quote:39c7446dd4]

Hvad er det for en sadel?
Hvor stor er den??
Kan den ligge på Cooper??
Kan jeg klemme min r.. - øh NUMSE, mener jeg naturligvis - ned i den??
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply