HN-nostalgi

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

HN-nostalgi

Post by Lone Beck »

Vi havde det faktisk meget sjovt på HN engang imellem. OGSÅ når vi snakkede om træning og andre seriøse ting;

http://www.heste-nettet.dk/forum/1/801940/800657/
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Vi kan da sagtens stadig have det sjovt på HN, selvom vi er her. Min computer kan i hvert fald godt have mere end et vindue åbent af gangen. Der er desværre bare langt mellem de virkelig gode tråde derinde.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Men det er godt nok en underholdende tråd. Sjovt nok gjort sjov af de samme mennesker som huserer her. Og Julie Taylor.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Post by Glory »

[size=18:e79824291d]Åhhh gud....det er da vist en af de mest underholdende tråde, jeg endnu har læst[/size:e79824291d] :tudegrin: :tudegrin: :tudegrin: :tudegrin:
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Jamen jeg må jo hellere lige krybe til korset og indrømme at jeg har læst en sådan bog.

Ikke en Cartland-heartland.

Men en om en lille dreng med en meget streng far.
Den lille dreng havde også et formidabbelt tag på dyr.
Han får en hest foræret fordi han er den eneste der kan styre den.
Det er godt nok mange år siden jeg læste den bog, men jeg elskede den.

Den er forøvrigt også filmatiseret.















Drengen hedder Emil, og han kom fra Lønneberg.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Der er jo ikke noget galt i at læse disse bøger, Dorte - jeg har skam læst det meste af Heartlandserien, fordi min datter var så vild med den. Jeg ville bestemt også have elsket dem, da jeg var 12 år :-D

Problemet er, at nogle ryttere idag - Heartlandlæsere eller ej - tror at det hele handler om at "knytte bånd" og være født med et eller andet magisk tag på heste, hvilket overfløddiggør træning, viden og erfaring - og alt det andet besværlige. :ehh:

Jeg mener: Hvorfor fanden købe dyr undervisning i årevis og læse kedelige fagbøger, når man bare kan proppe nogle urter i hesten og lave en join up? ;-)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Jeg bliver nødt til at læse heartland. Jeg aner ikke engang hvad en join-up er.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Se, i min tid som hestetosset pigebarn har jeg nået at tygge mig gennem Britta og Silver, Den Sorte Hingst,Misty, Antologien Alle Mine Heste, Født til trav, Min Ven Flicka (da var jeg 6 år gammel -nøj, hvor jeg tudede over stakkels flicka) Tinabøgerne, Jackiebøgerne, Den røde pony (føj: endnu mere tudevoldende end Flicka) Annikabøgerne, Mavericks, Lottebøgerne, Jane får en Pony, De listige ponyer, de der svenske bøger om en pige,der lærer en blind pige at ride (hendes pony hedder Svalen og hun ender med at sælge den til den blinde pige. Næste bog handler følgelig om hendes besvær med at købe en ny hest) samt naturligvis Pony Penelope og alle de andre Thellwell-bøger....og masser og masser af andre i samme dur.
Se dét var opbyggelig læsning!!
:ok:

Ikke som det der nymodens Heartlandpjat - må man være fri!!
:fy:



Ok, så- kryber til korset og indrømmer: JEG har også læst alle Heartlandbøgerne.
:roed:

(var jo NØDT til at læse datterens, så hun havde en at diskutere/kritisere lortet med - HUN sluger nemlig ikke den slags pølseævl råt...men læser det med STØRSTE fornøjelse.....ligesom sin mor! :mrgreen: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Har aldrig læst heartland-bøgerne, men har hele Annika-serien på loftet, samt 3-4 andre skrevet af samme forfatter.

Født til trav og den sorte hingst har også været mine favoritter i 12-14-års alderen.

mvh.
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

JJEG har hele serien om Britta og Silver - og den står IKKE på loftet, for jeg kan stadig finde på at læse bøgerne, hvis jeg RIGTIG skal stresse af :roed:

Min ven Flicka - åååhja :graed: :lol:

Er der ingen af jer, der har haft fingrene i Smoky? Eller Løb frit, Morgenvind? se de kunne give Min ven Flicka kamp til stregen i konkurrencen om at blive Alle Tiders Største Tåreperser :-D

Jeg læste da også alt hvad jeg kunne støve op, og jeg tror da nok at bøgerne har påvirket mine holdninger til heste. Men jeg kan ikke mindes, at jeg nogensinde har troet at jeg blev uddannet af dem :ehh:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply