Fodring af ifolet hoppe

Post Reply
Lone

Fodring af ifolet hoppe

Post by Lone »

Nu kommer Artig vel snart hjem og er ifol og hvad så?

Hun vokser vel stadig lidt mere og skal også have nok til føllet.

Hvormeget mere , eller skal hun have mere foder end hun plejer?
Hvad med vitaminer, bruger TravoE?


Dyrlægen siger, at man ikke skal fodre mere de første 7 mdr., men hvad er jeres erfaringer?
Lone

Post by Lone »

Det må nogen da vide noget om?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Du skal først give ekstra de sidste tre måneder, fordi det er dér føllet for alvor vokser.

Mine har ikke fået andet foder under drægtigheden - bare mere af det hele.

Dengsen blev forresten pludseligt skrækkeligt mager de sidste uger før folingen, og da gik jeg over til det dér billige müsli - som jeg selvfølgelig ikke kan huske navnet på. Jeg valgte varianten med ekstra E-vitamin, fordi drægtige hopper vist skal have mere af det. Men du bruger jo i forvejen travo-E...

Jeg prøvede i øvrigt siden at tjekke det billige müslifuldkost i Foderplan Hest, og det gav slet slet ikke nok af forskellige ingredienser. Men Dengsen tog lynhurtigt på af det og blev flot igen - på trods af at det var lige op til folingen.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

......................
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

.........................
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Lone

Post by Lone »

Tak for svarene.
Sagen er jo at hoppen er ung og jeg derfor selvfølgelig er bekymret for om hun så får nok til egen vækst.

Soyaskrå gir jeg i forvejen.

Spurgte avleren i går og han sir jo det samme som jer: fodr efter øjet og bekymr dig ikke!
Først den sidste måned skal jeg give ekstra - kraftfoder, eventuelt.
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Vi giver Cavalor "probree" til følhopperne og føllene til de er 1 år.

men ellers går vi ikke noget ekstra, de får deres havre og wrap og roer(hvis vi har det) hø m.v. og så lige noget probreed..

De gange jeg har haft Viddi med diverse børn på Højgård, har jeg i den periode fordret rent Probreed.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Post Reply