chipsmærkning - garanti mod slagtning?

Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

chipsmærkning - garanti mod slagtning?

Post by Lone Beck »

Hvis man nu får sin hest udstyret med sådan en chip, så den kan få noget medicin, der ellers ville være forbudt for konsum-dyr, må hesten ikke slagtes, har jeg læst mig til. Men er det en GARANTI mod slagtning? Hvis man har fået hesten chipset og senere sælger den, er risikoen for at den får en enkeltbillet til Sydeuropa så helt væk? (For så kan det da nok være mine krikker skal chipses :twisted: ) Eller HAR de lede sataner, der sender heste til slagtning i Sydeuropa fundet en måde at omgåes reglerne på, også på dette punkt?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Slagterierne SKAL tjekke for om der er en chip i hesten, det samme skal dyrlægen som indsynerhestene til slagtning, transport
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Jeanie

Post by Jeanie »

Uanset den ene eller anden form for ´´mærkning´´ af hestene, tror jeg ikke man kan garderer sig mod at hestene ender på en transport sydpå !! Den bedste måde at sikre sig på, er ved selv at køre hesten til slagt...hvis det altså er det den skal. Ved at handle hest er man ikke sikret af et chip -mærke...man vil aldrig have en garanti for at køber ikke sælger hesten igen, til en hestehandler, med transport sydpå for øje, med mindre man laver en tilbagekøbs kontrakt.... :roll: ... Chip-mærkningen er jo i bund og grund en ekstra sikkerhed for identifikation, ved stævner , kåring m.m af den slags !! Der står ikke en kontrolant på slagterierne mig bekendt, og slet ikke i bagklappen af de biler der kører til Italien.. :?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Vil det sige, at det kun er de danske slagterier, der ikke kan modtage chipsmærkede heste til slagtning? Så er der jo ikke meget ved det... Mine heste bliver aflivet herhjemme - JEG skal fandeme ikke risikere noget :evil: Men det var da skønt om man også kunne sikre de heste, man sælger fra, imod en skæbne som eksportslagtedyr.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply