Hvad ville I gøre

Post Reply
Lone

Hvad ville I gøre

Post by Lone »

- hvis jeres hest blev blind? Eller bare halvblind? Ville I aflive den med det samme? Vente og se - på hvad? Jeg ved sgu ærlig talt ikke hvad jeg skal: hesten ser sund og rask ud, men er blind på det ene øje og ser dårligt på det andet. Jeg synes at hun burde aflives, men hun lever jo så nogenlunde - endnu. Og jeg kan næsten ikke få mig selv til det - Synes ikke det er godt at hun bare går her og ikke kan noget - men synes heller ikek jeg kan slå hende ihjel! Hulk og snøft - hjælp!!!!!!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Oh det er så svært. For når det er andres heste er det så let at sige: Afliv... Og når man så SELV står med dyret - så synes man jo godt den kan leve lidt endnu. Men seriøst - er hun glad, kan hun færdes på fold og i stald? Kan hun rides? Hvis ja til dem alle, så skal hun ikke dø endnu. Hvis hun er bange og utryg fordi hun ikke kan se, går ind i ting, og ikke kan rides eller noget - så er det sikkert tid :cry:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lone

Post by Lone »

Rides j´kan hun ikke - det synes faktisk nærmest uforsvarligt. Tjoeh - glad og glad - hun er jo en arbejdshest.......
Jeanie

Post by Jeanie »

Hmmm.. det er et af de sværeste spørgsmål du har stillet Lone !! Jeg ved det ikke, men jeg ville nok se tiden an lidt eller noget endnu !! Hun skal selvfølgelig ikke lide, men gør hun da det ?? Jeg havde en hest der fik 2 hjerneblødninger,og dyrlægen forsikrede mig, at han ikke led, og ville derfor ikke slå ham ned. Hans syn blev ved første hjernblødning stærkt nedsat, men han klarede sig sagtsuseme´ rigtig godt alligevel, og havde fuld magt over situationen.. Desværre falder han på folden 2 år senere( formodet hjernblødning nr. 3) og brækker benet...det tog livet af ham... :cry: .... Se tiden an Lone..men se ikke længere end du selv føler for er det bedste. Det er en pisse svær situation.. :(
Post Reply