Når hesten sparker

User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

Hei Søs! Ved ikke om dette kan bruges til noget,men for lenge siden var der en tråd på HN om en der hadde store problemer med sin hest i mørketiden(vinteren). Hun fikk det råd at sørge for meget god belysning i stallen i mange timer hver dag, og det virket. Hun som gav rådet hadde også hatt tilsvarende problemer og prøvd lysterapi med hell. Bruges også for mennesker(særlig langt nord i Norge) som lider af vinterdepresjoner pga manglende antall timer med dagslys. Bare en ide,men kanskje verdt at prøve?
hilsen Ellen, den Danofile norske!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

hm, Johannes. Jeg går nu ikke rundt og skifter adfærd overfor min hest om efteråret og igen om foråret. Jeg HAR skam vredet min hjerne både omkring min egen og hestens adfærd - også i årevis endda. Efter mange års forsøg med dit og dat, nåede jeg faktisk frem til at det måske var mig hesten ikke kunne lide, og derfor har hun været til salg on/off i et par år. Det er dog ikke lykkedes at finde andre hun havde bedre kemi med, så jeg må jo formode, at det ikke er noget ´´personligt´´. Men jeg kan altså heller ikke rigtig tro på, at Madigan, som jeg nu har haft i 12 ½ år, skulle trives fint med min (og andres) behandling af hende hver sommer og afsky mig (og andre) hver vinter. Nu kan man selvfølgelig sige, at Madigan reagerer på mine forventninger, men hu skifter ikke humør på samme tidspunkt hvert år. I år blev hun således allerede vintersur i september. Andre år har det først været i oktober/november. Ligeså ustabilt sker det om foråret. Og jeg skal måske tilføje at perioderne ikke falder sammen med de perioder hvor hun er på døgnfold.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Er det blevet bedre Søs? Eller har du haft andet at tænke på?!
Post Reply