Pokkers hestegale hopper!

Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Pokkers hestegale hopper!

Post by HHansen »

Jeg blev ringet op af datteren her i eftermiddag, hun mente Blackie var syg. Den var urolig, svedte, trampede sparkede... kiggede på maven sagde hun. Jeg meddelte selvfølgelig at jeg var på vej, og at hun skulle ringe til dyrlægen. Dyrlægen var åbenbart bedre til at forhøre pigen, og mente ikke der kunne være tale om kolik, idet hesten gladeligt spiste. Men hun skulle tage dækkenet af den og gå en tur med den. Da jeg ankom, så jeg en OVERFRISK hest. Sådan nærmest HELT oppe på tæerne... men den virkede ikke syg. Bare anderledes. Vi lukkede hende på fold og kunne så se hvad der var galt. Hun er SÅ hestegal... Hun kunne næsten ikke gå da den anden hoppe på folden snuste til hende. Hun er urolig, vrinsker og spejder ud over marken... Vandrer frem og tilbage... Jeg talte så med dyrlægen, som vurderede at det nok bare var brunsten og det varme vejr der fik hende til at være underlig og svede... så vi blev enige om at afvente og holde øje. Så nu skal jeg over og se til hende et par gange i aften. Tror dog ikke der er noget. Har andre oplevet SÅ kraftig brunst på denne tid af året? Sara havde også problemer med ridningen mandag, fordi dyret var smaskhysterisk... sikkert samme årsag... Hopper.... :roll:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Min hoppe ter sig lige sådan og var også bekymret for hende sidste dag. Da jeg tog hende ind fra folden svedte hun på bringen og føltes varm. Tog temperatur og satte hende på stald for at se om hun ville spise. Dog græssede hun på folden da jeg hentede hende. Appetitten fejlede ingenting og temperaturen var der heller ikke noget i vejen med. Valgte så at ride hesten og må da lige sige hun kunne bruge sig. Går bedst når hun er hestegal. ;-) Det sidste års tid synes jeg min hoppe har været mere hestegal som ellers og oftere og vi har da også haft to hingste i stalden. Pt. er der dog ingen, så nu er det spændende om hun bliver mindre hestegal vinteren over. Hilsen Britta
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Jeg har lige været ovre og se til 'patienten'. Hun stod fornøjet og rolig og gumlede hø. Fejler intet... Er bare hestegal... I stor stil :roll: Rart at høre at jeg og datteren ikke er de eneste der kan forveksle den slags med sygdom :lol:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

:shock: :shock: :shock: Så sku' du næsten have æren af Madammen når hun er i brunst med STORT [b:2c85abc979]B[/b:2c85abc979] :shock: :shock: :shock: ....så er der fakta kun en måde at behandle hende på , og det er at lave dådyr øjne, og lade hende æde alle godbidderne for øjnene af de andre for eller er der bank i farvandet ...Hun fnyser, sveder og ter sig umanerligt ÅNDSVAGT...flehmer, og siger konstant hvinelyde...selv når jeg kigger på hende, kan hun finde på at slå halen til side og stå og småpisse.....NÆH....hun er sgu ikke for børn, den ualmindelig dejlige RØDE hoppe.... :roll: ...man indretter sig bare den tid det står på, så man undgår at blive den lille ved siden af hendes 170 cm og 600 kg.....BRUNST..... :shock:
Post Reply