Ved folk intet om deres sadler?

Post Reply
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Ved folk intet om deres sadler?

Post by Anja »

Jeg har søgt efter en sadel til min veninde på HN med overskriften købes: sadel 15-16´´ bred/x-bred bom. Får kontakt med en der har en rigtig billig sadel, og alt er fint. Sadlen skal doneres til en rideskolepony, som har rendt rundt med en knækket bom, det er min veninde der vil donere sadlen til rideskolen. Nå, jeg sender penge til sælger og sadlen bliver sendt, ingen problemer overhovedet. Problemet kommer først da sadlen ankommer, det er nemlig en 17´´ med mellem mod smal bom. Og så er det jeg tænker, har (nogle) folk ingen ide om sadler??? For eftertiden bliver det vist kun i området, der bliver købt sadler. Man bør da i det mindste oplyse at man ikke ved om bomstørrelsen er det jeg leder efter. Oder??? Nå af skade blir' man klog, men sjældent rig :-)
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Jeg får godt nok produceret nogle indlæg idag, sådan går det vist når man har fri og ´´gør´´ hovedrent :-)
Lone

Post by Lone »

der er to muligheder Enten ved de faktisk ikke noget om deres sadler - eller hvordan man fx kan finde ud af bomvidder - og hvordan kan man det, hvis man har købt en skodsadel? :?: ELLER - De ved faktisk godt noget om deres sadel, men de satser på at DU ikke ved noget - og heller ikke finder ud af noget foreløbig, så er de jo sluppet af med deres sadel. :evil: Jeg har en ny sadel billligt til salg - den er medium bred - til den smalle side.... Men det var jo ikke lige det du ville have, men alligevel........ :twisted:
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Skodsadel eller ej, man må da sætte sig lidt ind i tingene, eller er os der gør det, en minoritet? Mulighed 2 er jeg alt for godtroende til at acceptere :-) Det går ikke med mellem mod smal bom, rideskolens ponyer spiser for meget og laver for lidt :-) Jeg har fundet en anden, den er med bred bom, så det går nok.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Nej. Folk ved generelt intet om deres sadler. Hvis de gjorde, så så man vel næppe SÅ mange fine, smukke og ikke mindst dyre heste og ponyer med håbløst upassende sadler og tydelige gener heraf ude i det ganske, danske, land?? :(
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply