I syv sind

Post Reply
Jeanie

I syv sind

Post by Jeanie »

Ham der skal træne Kondanizza, kom igår med et tilbud om også at træne Madammen, han syntes det er en skam, at hun ikke bliver gjort ´´færdig´´, selvom seneste træner ikke kunne få hende til at fungere! - Han syntes derfor at hun skal have chancen igen ret hurtigt, og da han træner uden pisk, og med åben hovedlag, kan det jo være at hun arter sig, og alligevel kan komme i prøveløb, til godkendelse.. :roll: Meeen, kan jeg nu også undvære hende herhjemme igen ? - Ok har jo undværet hende før, men det er sgu dejligt at have hende tilbage. - Og alligevel vil jeg gerne have hende godkendt, og ud i et enkelt formløb, for hun er ikke belastet ret højt i præmiesum, og kan derfor..hvis hun gør det godt, komme med i en del amatørløb, og derved måske nå at tjene ret godt inden pension om tre år... :roll: Dette er indtil vidre kun en bette drøm, men tænk hvis nu, hun løber rø...* af dem allesammen i hendes klasse... :roll: Hendes rekord i auto start er ikke noget at prale af 1:21a men der er formklasser hvor de stadig kun lige render 20, så hvis det er snorestart..så tror jeg hun kan åbne hurtigere, for der er hendes rekord 1:20..altså 1 sek. hurtigere, hvilket ikke lyder af meget men betyder meget??? Kan jeg undvære hende ? Og skal hun også en tur med til Århus ??? Er bare i syv sind..... :shock:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

godt forstå du er i syv sind... Meeeeen - på den anden side så lyder det jo som om der er en chance for at hun kan tjene lidt ind til sin pension - og et eller andet sted synes jeg da også der må være tilfredsstillelse i at hesten laver noget - ikke mindst noget den er god til - fremfor 'bare' at gå på folden og tyranisere jer alle :lol: Og det ER da også spændende at have sin hest i konkurrence - det synes JEG ihvertfald også med vores Blackie.. :) Og hvis du nu sender hende til Århus, så er det også meget lettere for mig at komme ud og se dine dejlige heste - hvornår skal Kondanizza afsted???
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lone

Post by Lone »

jeg har drømt om din hest inat - Jeanie - det var det sidste indlæg jeg læste inden jeg gik i seng - og så drømte jeg om Madammen på banen - meget sært. Nå, men kunne du ikke lige belyse situationen lidt mere, så man kan sætte sig ind i det? Er hun blevet ´´kasseret´´ af den forrige træner? Og hvorfor? Og hvorfor blev hun ikke godkendt? Og disse formløb - hvad er det? Kan alle heste starte både amtør og prof.løb? er det kusken der afgør det (om han er amatør eller prof) Hvad skal du så bruge hende til, hvis hun bare blir hjemme? Hvor gammel er hun? ER hun bindegal? Auto-start kan jeg vel nok regne ud - men snorestart?
Jeanie

Post by Jeanie »

Jamen Lone !! Jeg skal da gøre mit bedste for at besvare dine ( mange ) spørgsmål ! Tager dem lige fra en ende : [b:d303a25fbb]Nå, men kunne du ikke lige belyse situationen lidt mere, så man kan sætte sig ind i det? [/b:d303a25fbb] Jo ! det kommer her.... :wink: [b:d303a25fbb]Er hun blevet ´´kasseret´´ af den forrige træner? Og hvorfor? [/b:d303a25fbb] Nej hun er ikke blevet kasseret af den forrige træner, men han kan ikke få hende til at fungere i intervaltræningen..måske skulle han ligge sin pisk af hjemme i stalden, for den gider Madammen ikke, og dette er foreslået, men han gad ikke hører, og fik derfor en frisk hilsen af Madammen, iform af et lige bagud rettet spark !!..Så kan han lærer det, men han blev skræmt, og påstod at hun er vinsk.. :roll: [b:d303a25fbb]Og hvorfor blev hun ikke godkendt? [/b:d303a25fbb] For at blive godkendt, skal alle Travheste i et prøveløb en eller flere gange. For madammens vedkommende, har hun ikke været meldt i prøveløb i denne omgang, men det skal hun hvis hun skal gen- godkendes, da hun er omfattet af flg : [i:d303a25fbb]Heste der ikke har noteret mindst én tid uden at være rapporteret indenfor de sidste 8 måneder regnet fra den sidste startmeldingsfrists udløb Eller ! Heste, som pga utilstrækkelig præstation, rapportering eller uregerlighed er henvist til prøveløb[/i:d303a25fbb] Af det ovennævnte gælder det først skrevne, da hun ikke har noteret tid indefor de sidste 8 mdr. grundet utagelse til avl i 2001, står dog stadig som løbshest. [b:d303a25fbb]Og disse formløb - hvad er det? [/b:d303a25fbb] Formløb er løb, hvor hestene i størst mulige omfang stilles således, at de skønnes at have lige store chancer for at vinde. Formløb er forbeholdt heste i dansk eje og træning med samlet startpræmiesum på mindst 25 000,- De fleste heste der startes i formløb er ofte fyldt 7år [b:d303a25fbb]Kan alle heste starte både amtør og prof.løb? er det kusken der afgør det (om han er amatør eller prof) [/b:d303a25fbb] Det er hestens point og startpræmiesummer der afgør af hvem den startes og i hvilke klasser, men den kan startes af både proff / jockey/ og Amatør. Amatørløb er nemmest at startmelde i, da der ikke altid løbes 16.0 tider, som fakta er gennemsnittet i proff.løb...bedre heste, bedre tider...gode tider gode Amatørløb, størrer chance for at gå i pengene. [b:d303a25fbb]Hvad skal du så bruge hende til, hvis hun bare blir hjemme[/b:d303a25fbb]? Hvis hun bare bliver hjemme, så er det ikke bare sådan lige..for jeg træner vidre herhjemme - Ridetræner, og kan vi evt. få hende godkendt så kommer hun ud i Monté løb, som hun kan gå til hun er 14. Hvis alt fejler, bliver hun udtaget fulstændigt til Avl. [b:d303a25fbb]Hvor gammel er hun? [/b:d303a25fbb] Hun er 9. [b:d303a25fbb]ER hun bindegal? [/b:d303a25fbb] Nej !! Det er hun ikke, hun er bare sin egen, og hun er en meget stor hest, som med hendes lidt varme hoved, og ildrøde farve, indgyder en vis respekt.- hos en del travfolk..du ser ikke så tit røde travere, som går løb..temperamentet intet andet. Hun er meget kærlig, og loyal !! Hun har dog et minus, og det er både godt og skidt..hun er brølende stærk..og hun ved det!! Og når hun har sat sig noget for, så vil hun gennemfører, hun er meget viljestærk...men bestemt ikke skør. På mine ture i skoven eller ved vandet, går hun gennem ALT, og du kan springe et kanonslag lige bag hende, og hun vil kun vende sig om og kigge...og måske ryste på hovedet. [b:d303a25fbb]Auto-start kan jeg vel nok regne ud - men snorestart? [/b:d303a25fbb] Der voltes rundt ved det bestemte startsted på banen, for det meste i 2 volter, og sommetider tre afhængig af om der er heste med tillæg, og der er trukket snore mellem disse volter. På et signal fra overstarteren sættes startkommandoen igang ! Kommandoen lyder ; [i:d303a25fbb]Klar!......Et.....To.....Kør!- [/i:d303a25fbb]Med henholdsvis 10 - 5 og 1,8 sekunders mellerum. Derefter udløses startsnorene og banene gives fri, og feltet suser derud af. Jeg håber at du fik svar på det du gerne ville vide..ellers sidder jeg beredvilligt klar ved tastaturet..så spørg bare løs Jeg vil dog gerne lige vide , om Madammen ellers teede sig ´´i Nat´´ da du så hende på banen, og var hun godt oddset... :D Jeanie..... :lol:
Post Reply