Apollo har det skidt det lille pus !!

Jeanie

Post by Jeanie »

Nu er det det godt 1 mdr. siden vi skiftede foder ! Dengang havde Apollo det rigtig skidt, og hostede meget. Nu har han så fået det nye foder i 1 måned, og det indeholder urter og Te-blade, samt han får en del hvidløg. Der foruden, har vi skrottet det tørre hø, og er gået over på Wrappet hø ( ikke så vådt som alm. wrap), som er støvfrit. Han hoster IKKE mere ...... :D ..Og han pels skinner som pudset kobber, og han ser bare blændende godt ud !! Rent faktisk er det da et lille mirakel, at han nu ikke har sagt et hostekny, siden skiftet til E- Haferfrei + Champion foderet, og han er holdt med at klø sig bag på og i manen... :D Hans vejertrækning er heller ikke længere besværet som før, dog er lungerne jo stadig store, men hosten er pt. skakmat, hvor den ellers plejer på denne tid af årret, grundet det fugtige vejr, at være meget slem.. Tror i lige jeg har det godt med, at jeg skiftede foder og hø ud...små ting, som hjælper Apollo....og han nu får endnu en chance for at blive ved os ....selvfølgelig så længe det går godt... :D ....
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Ih hvor det lyder godt Jeanie!! Håber du får lov at beholde ham flere år endnu. Fantastisk så meget foderet kan gøre :)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

Helle ! Jeg ved selvfølgelig ikke med sikkerhed om det er foderet, men det hænger vel sammen, da vi lynhurtigt kunne mærke både forandring og bedring.. :) Ihverfald tilskriver jeg omlægningen af foderet ( samt væk med havren) en stor del af æren for at han nu ser bedre ud end han har gjort længe, og han tonser da også rundt som en årring på folden, uden så meget som at gøre anstød til at hoste, det kunne han ikke for en måned siden. :) Evita som får samme foder, er nu heller ikke kommet i en dårligere stand, tvært imod, man kan næsten se uge for uge hvordan hun ændres til det bedre...hun var så kantet og lidt skrog agtig...men det er pist borte, hun ligner ligefrem en HEST... :? :)
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Det MÅ da være foderet! Sikke en solstrålehistorie :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply