Kasteration ! Hvor tidligt ???

Post Reply
Jeanie

Kasteration ! Hvor tidligt ???

Post by Jeanie »

Køber af Nonae har ønsket at få ham kastreret inden overtagelse, og det er da ok..men nu vil jeg så gerne lige vide , hvor tidligt det er at anbefale kasteration !!??
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Det kommer helt an på hvilken dyrlæge du spørger,nogen siger fra stenene er faldet ned, andre siger 6 mdr. og igen andre siger 1 år.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

I USA er der en del der mener at man kan nuppe bollerne fra 4 md. alderen... Jo tidligere det gøren jo mindre chance for komplikationer. Hilsen Heidi
Hilsen Heidi
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

så snart stenene er faldet ned, siger min dyrlæge. men han protesterer nu ikke, hvis man hellere vil vente til dyret er 2 år...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

[quote:136ef0900f]Men jeg ville klart nægte at sælge til en køber der ville have kastereret som føl, det svarer lidt til at kasterere drenge for at lave de eftertragtede kastratsangere.[/quote:136ef0900f] Det var da en rimeligt hård udmelding, Charlotte. Kan du ikke lige uddybe, hvorfor du synes det er mere synd at kastrere et føl end en 2-års? Jeg ville da mene, at det set fra hestens synspunkt kan være ligegyldigt, når bare det ikke sker ´´for sent´´. Men jeg er skam lydhør :wink:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Selvfølgelig skal du have den ret :D Jeg vil også helst vente til de er 2 år, men har dog den holdning, at de skal være til at have med at gøre. Er de ´´hingste-dumme´´ bliver de kastreret! :twisted:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Jeanie

Post by Jeanie »

Kan se at der er ret delte meninger, men kan jo forholde mig til, at Nonae ikke skal afsted før tidligst i Maj, og da vil han være fyldt et år, så det går nok med det !!.. :wink: Han bliver bestemt ikke en ynkelig hest, idet han har både hals om gode muskler allerede i en alder af 7 måneder, så det bekymre mig ikke! Han er jo heller ikke lige det jeg ville kalde et godt dressur emne , idet han er Traver, men derfor skal han da se godt ud alligevel, og gør det så bestemt også.. Lad os nu se, om pengene falder, ellers forbliver han her, med løg så længe ´´legen´´ er god .... :)
Post Reply