I fol eller ikke i fol?

Post Reply
Lone

I fol eller ikke i fol?

Post by Lone »

Min ponyhoppe er måske i fol, fordi hun gik lidt sammen med minihingsten i sommer.
Hvis hun er er det ok - så kan føllet afsættes til en i den udstrakte familie, eller måske bare blive her......

MEN: jeg spurgte dyrlægen om hvornår hun kunne se det - og det kunne hun ikke rigtig give et bud på, udover at hun synes det var dumt at scanne eller andet.
Jeg synes hun ser rund ud og iøvrigt pæn som aldrig før - og skulle mene, at hvis rundheden fylder lysken, så er hun nok i fol?
Hvad mener I om det?
Hun skulle så evt. være kommet i fol ca. i juni.......

Dyrlægen sagde iøvrigt, at jeg bare skulle fodre hende med "øjet" og ikke give hende ekstra af noget, så hvis det var ok at hun skulle have et føl, så kunne jeg vel bare vente og se.
Det er da osse ok - men jeg vil VIDE det!
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Visse heste kan man se det på før end andre... føllet vokser for alvor den sidste 3 del af drægtigheden, så om man kan se nu, at hun allerede buler ud ??

Hvis du vil vide det kan dyrlægen så ikke håndprøve hende .. det er jo noget du bestemmer... du er jo den "glade" betaler :mrgreen:

Det er da også meget rart at vide med hensyn til foder senere hen i den evt. drægtighed.

Vi fik Toffy scannet 2½ uge efter bedækning, men vi skulle jo også vente med at få hende hjem fra hingst til hun var ifol :D vi har egentlig ikke fået hende håndprøvet senere hen for at se om hun stadig var ifol. Det var ellers meningen, ikke pga. ombedækning, da det ville være for sent på året men da vi ville have en fosterforsikring.
Hilsen Heidi
Lone

Post by Lone »

Jo, det ville jeg jo oss have troet - men dyrlægen foreslog det ikke?
men det er vel måske også først nu man kan det?

Ifølge dyrlæge skal hun ikke ændres i foder medmindre hun blir tynd.

Hun buler måske ikke ud på den ude, men har bare sådan en rundhed over sig, som hun ikke havde før.

Og så har hun ændret sind - er blevet en rigtig styg, lille, sød finke - der klaprer tænder af en og smider ører og samtidig er meget kælen - nøjagtig som andre gravide :P
Søde Amocca!!! :lol: :lol:
Jeanie

Post by Jeanie »

Nogen hopper bliver lidt "kantede" over flanken op foran krydset, og de beskytter deres sider mere end ellers !! Ellers få, som Heidi skriver, lavet en håndprøve, det plejer at være næsten ligeså sikkert som scanning !!

Får du evt. ikke føllet afsat, hvis der skulle komme et, så søger jeg en pony, gerne hoppe...så sig til ,hvis ikke jeg har fundet en når tid er !!


Jeanie
Post Reply