Mærkelig ting i øjet

Post Reply
Lone

Mærkelig ting i øjet

Post by Lone »

Schannon har noget mærkeligt i det ene øje. Det ligner en blålig ´´ting´´ der svømmer rundt inden under hornhinden - bortset fra at det ikke ´´svømmer rundt´´, men er samme sted. Det er ikke en plet - det ser sådan trevlet ud - blåligt. Hun er ikke generet af det - hverken klør sig, ser dårligt eller noget. Hvad kan det være?
Jeanie

Post by Jeanie »

Skal ikke male fanden på væggen! Men er den plet lige kommet ? I såfald så hold øje med den, om den udvikler sig og bliver hvid i farven og størrer. Der findes nemlig et virus fra kreature, som smitter via fluer, og hesten kan blive blind i en kortere eller længere periode. En af mine bekendtes avlshopper, har været ramt af denne virus her i sommer.
Lone

Post by Lone »

Ja, det er den . Hvad mon den virus hedder?
Jeanie

Post by Jeanie »

Ved faktisk ikke hvad det hedder det Virus, men Bolette Arnbitter var blind i et godt stykke tid, og Dyrlægen havde stillet diagnosen ´´ Flue stik i øjet ´´ - ´´ inficeret med virus fra kvæg´´... Jeg skal få hende spurgt om der er et navn på ´´ Viruset´´.. Det er sgu da ikke rart hvis det er tilfældet.. :(
Jeanie

Post by Jeanie »

Lone ! Nu hvor du har haft dyrlæge, fik så spurgt til det med Schannons øje ???? :roll:
Lone

Post by Lone »

Næh, for hun kom midt i sin telefontid, så hun havde voldsomt travlt. Det virker ikke sådan ret akut så jeg venter til hun kommer og rasper tænder osv sidst i denne uge. Har studeret forskellige øjensygdomme lidt - det ligner ikke noget som helst.....
Lone

Post by Lone »

[b:6adee33f0e]Den mærkelige ting i øjet er væk!!![/b:6adee33f0e] På grund af Pinas sygdom har jeg ikke fået stirret Schannon i øjet hele dagen - sidste gang var igår hvor hun var ved at æde mig - sært så de altid synes jeg er en plage :evil: .... Da jeg ordnede og sadlede op glemte jeg at glo hende i øjet, så først da jeg sadlede af, hvor hun altid er sååååå sød fik jeg kigget - og det er væk?! Den der blålige trevlede ting er bare pist væk. Sært. :?: :?: :?:
Jeanie

Post by Jeanie »

Hokus pokus !!! Det var ordet DYRLÆGE der fik det trevlede til at forsvinde.. :wink: ..det er jeg ganske sikker på !!! Godt at der er væk...men du skal nok lige holde ØJE med det.... :wink:
Lone

Post by Lone »

Ja, ja - jeg fortsætter med at genere dyret ved ideligt at stirre det i øjet! Måske var det hendes samvittighed, hendes iboende dyrelige uskyldighed, der havde samlet sig dér - nu er den helt væk? Nu kan Dragen Schannon udfolde sig.....
Post Reply