Krikken laver join up på mig

Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Krikken laver join up på mig

Post by Lone Beck »

Fie, der nu er 7 år og kun lige ryttervant pga. sit eksplosive nervesystem, er altså alternativt begavet. :roll: Skulle der komme en tilfældig tilskuer forbi, ville han eller hun nok tro, at vi arbejdede med HMS og join up og knytte bånd-teknik og jeg skal komme efter dig, men det er ikke tilfældet. :? Ja, det vil sige, hesten arbejder tilsyneladende efter Monty Roberts' metoder.... :shock: Tidligere er jeg selv klavret op på dyret, og på en god dag har vi også skridtet lidt rundt. Men nu hvor jeg har fået hestepasser på, er det pigen, der sidder på Fie (hun er meget modigere end jeg - hun har IKKE set fie eksplodere :oops: ). Det er Fie godt tilfreds med, for så går JEG jo ved siden af. Og dér bliver jeg gående - eller det gør Fie. Hun nægter at rokke sig ud af stedet, hvis jeg ikke går ved siden af. Til gengæld følger hun mig trofast - skulder ved skulder - uanset hvor snørklede bevægelser jeg laver. Baglæns og sidelæns er overhovedet ikke noget problem :roll: Og hvis JEG nu sidder op på dyret, bakker hun bare. Måske i et forsøg på at komme om på den anden side af mig? :? Det tog LANG tid at vinde Fies tillid - hun var bogstaveligt talt et dirrende nervebundt, da jeg købte hende for fire år siden. Nu har jeg vist fået en ven for livet. Gud ved om hun nogen sinde bliver til ridehest :roll:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Nå, hm - ja, sære er I sgu dér ovre! :cry: Men så vil jeg gerne vide om Fie nu rider dig med en let hånd og sørger for at løsgøre dig ordentligt, inden I går i gang med samlingen? For ellers synes jeg faktisk det er ´noget svineri - du er jo ikke helt ung længere. :mrgreen: Skridter hun dig ordentlig op inden I traver - eller kræver hun bare af dig, at du skal arbejde, arbejde, arbejde lige fra første skridt på ridebanen? :twisted: Ja, ridepigen har vel HEller ikke set Dig EKSPLODERE - så det er vel derfor hun tør blande sig i denne sære cocktail ? Jeg gætter på, at Fie ikke blir redet 20 km ud af landevejen hver eneste dag? :P :roll: Hils Fie og sig at du skal stikke dig en gulerod fra mig! (kan vi ikke lige se et billede af dyret - hvad er hun for en?)
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Fie er en blanding af oldenborger-fuldblod og pinto. Hun er efter en kåret pintohingst, så hun må siges at være totalt mislykket :D Det er hende, der går forrest i flokken her: [img:106de7dc48]http://i14.photobucket.com/albums/a310/LoneBeck/010905heleflokken2.jpg[/img:106de7dc48]
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Du skal ikke finde dig i at få sådan en rebgrime på. De slider ad H til på nakkehårene. Det er da dejligt at Fie følger dig som en lille hund. Og heldigvis tror jeg endnu ikke at der er nogle af disse superstar cowboys der har taget patent på tillidsfulde heste. Men det sker nok snart, så nyd det mens det er gratis. Når jeg har redet min hoppe, følger hun mig også som om jeg havde lommerne fulde af gulerødder. Og mit hingsteføl kan stå på en palle *L* De har nok 'gået til horsemanship' uden jeg vidste det ;-) Mvh Julie
Post Reply