Træning af Travheste

Lone

Post by Lone »

det er rigtig godt det du har skrevet - og endelig en der ikke bare ser det hele sort/hvidt! Jeg er ihvertfald blevet meget klogere på nogle ting - og så er det iøvrigt gode billeder du har illustreret med. Er der hoppeløb og hingsteløb, - løber vallaker nognsinde, eller blir de først kastereret, når der er ude af løb? Synes du skrev at en hest i træning koster 120 ca om måneden - men der er da egentlig ikke meget - for træneren skal vel have medhjælpere, foder, stald osv osv, så der skal da nogle heste til for at det kan give en indkomst? Nu mangler vi bare at se nogle billeder af den meget omtalte Madamme! Hvor mange travheste har du/I - og avler I selv, dem I skal bruge? Som sagt har vi haft to travere som rideheste - den ene fik vi til låns som 4-5 årig - han blev redet til af en staldkarl på turen fra Travbanen til vores stald, af en stærkt trafikeret hovedvej! Første gang de red ham rigtigt - og så fik vi ham! Så var det klaret, så skulle han bare lige finpudses! Han var alle tiders terrænhest - og simpelthen den sødeste hest man kunne tænke sig! Men det med ridetræning er det ikke forholdsvis nyt også? Kan iøvrigt huske fra den lokale travbane at de ´´blistrede´´ hestene - det så grumt ud - ved ikke om man gør det mere?
Jeanie

Post by Jeanie »

[img:4125a3ce65]http://i15.photobucket.com/albums/a396/Kondanizza/daisyt125.jpg[/img:4125a3ce65] Her er madammen !! Ja der findes Hoppe / Hingsteløb..dog er løbene mest blandet. Ja der er vallakker der løber. Prisen for en travhest i træning er 120 kr om DAGEN + Moms = 4650,- dertil kommer dyrlæge, smed, transport, og forspænding på løbsdage....Det kan blive ret dyrt for bare en måned. Vi har fem travheste, to i træning, en pensioneret og en avlshoppe med føl. laver kun det vi selv skal bruge, dog er føllet i denne omgang solgt. Ridetræning er brugt gennem tiden, men først de senere år er det blevet ´´moderne´´ at benytte sig af det. Man blistre ikke hestene mere det er forbudt, man ledbehandler med sprøjter, men det er nu også oppe til diskution, men det får nok aldrig ende. En travhest er en ven for livet, du finder ikke mange heste der er så loyale, de vil gå i døden for dig, husk på de er opdrættet til at arbejde for føden, nutidens arbejds hest er en trav-og galophest.
Lone

Post by Lone »

Hun er fin!! - men har hun ikke en anelse store ører? :P Det så osse grumt ude efter sådan en blistring - så godt det ikke er tilladt mere. Min hest er da osse en ven for livet....... :)
Jeanie

Post by Jeanie »

Jo jo hun har store ører, men det indikere blot at hun er en klog hest, og tro mig det er hun....hun lader sig ikke sådan narre !! En rigtig Madam det er hun... :P
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

hvad er blistre?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Jeanie

Post by Jeanie »

Back on track....efter en lang arbejdsdag!! [b:34a3a526af]Daisy[/b:34a3a526af] At blistre er at varmebehandle en eks. gaffelbåndsskade,og eller nogle gange et nyreslag. Man bruger en jodholdig vædske, af navn jeg ikke husker! Dette påføres den evt. skadede sene med helst en tandbørste, grundet de stive børster, så vædsken kommer ind til huden, dette gøres ved at dyppe i vædsken og påfører oppe fra og ned. Dernæst bandagerer man benet, og nogen bruger så at lægge plastik uden på , for at opnå dobbelt effekt af den varme der opstår, denne varme trækker så ødemet ud af den beskadigede sene. Behandlingen gentages i 3 dage. Varmen kan blive så hård, at den svider hårrene af og laver ´´brændemærker´´...og det kan se frygtelig grimt ud.. :( Behandlingen er dog (trods alt) effektiv. Og så skylder jeg lige at sige UNDSKYLD.. :oops: Det er desværre ikke forbudt at blistre, talte med min træner igår, og denne kunne fortælle mig at det stadig er brugt,men ikke længere så udpræget som før, lovligt er det desværrer stadig, jeg beklager at jeg har taget fejl...UNDSKYLD.. :oops: Håber jeg kan tilgives, min begåede fejl !!!!!!! Jeanie
User avatar
Rositarasmussen
Posts: 32
Joined: Sat 19. Jan 2008 09:16

Træning af Travheste

Post by Rositarasmussen »

Vil lige sige tak for info'en i denne tråd den hjælper mig meget i mit køre til projekt... tak
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Træning af Travheste

Post by Glory »

Jeg nøjes bare med, at sige tak for underholdningen :viben: :viben: :viben:

Hold da kæft :mur:

Jeg ser frem til at få Pølsen godkendt, så hun kan komme i formløb :viben: :viben: :viben:

Undskyld Jeanie, men 2/3 af det du skriver i denne tråd, er altså totalt hen i vejret (grænsende til groteskt faktisk).

Men underholdende, det må man sige, at det er :viben:

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Træning af Travheste

Post by Tigerbaby »

Hvorfor siger du sådan Pia?

Jeg aner ikke noget om travheste eller travsporten, så jeg synes da egentlig at dele af det var ganske interessant og informativt...?
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Træning af Travheste

Post by Glory »

[i:b58d294080]Hvorfor siger du sådan Pia? [/i:b58d294080]

Det gør jeg fordi dette er min ultimative kæphest nr. 1 - jeg er ude af stand til at vare min mund, i situationer hvor folk udtaler sig misvisende om travsporten.
Jeg kan vist ikke gøre for det, tror jeg :linski:

[i:b58d294080]jeg synes da egentlig at dele af det var ganske interessant og informativt...?[/i:b58d294080]
Ja, dele af det - resten er desværre overvejende interessant, og knap så meget informativt, ihvertfald hvis man gerne vil ha´ sine informationer til at være nogenlunde korrekte.

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
Post Reply