beregning af højde

Post Reply
Lone

beregning af højde

Post by Lone »

Det er noget med at måle pibens omfang og gange med et eller andet - men jeg synes også jeg kan huske at det ikke holdt stik. Og er det ens for pony og hest? Hvor stor er fx en standard varmblod som ender med at blive 165, som en åring? Og hvor stor en pony med slutmål 145 - som en-åring? Kender ikke mor eller far og kan heller ikke få det at vide - Det er sgu lissom at blive mor dette her ......at få en en-åring
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Hvis du går ind på min præs. på HN ligger der en højdestatistik blandt billederne. Om du så kan få den herind, ved jeg jo ikke lige... Ellers kan jeg da lægge den herind i aften. De to new forestplage, jeg har haft, var omkring 135 som 1 års, og endte vel på omkring 145 cm. Et 1års, der skal ende på 165 cm. skulle helst være tæt på 150 cm, men jeg har indtryk af at det varierer temmeligt meget. Det er vist næsten ligeså almindeligt at de er 145 eller 155 cm. Ponyer vokser normalt hurtigere end heste.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Her er den Så skal jeg jo regne
Lone

Post by Lone »

Men der er jo ingen der passer på en pony!!! Men som en gennemsnitberegning, så skulle hun blive 144,4- Det passer nok meget godt - hvis nu nogen kunne hukse det der med pibens omfang, så kunne jeg krydschecke?
Lone

Post by Lone »

Hvis hun fx udvikler sig som en quarter og nu er 130 cm, så svarer hendes højde nu til 86 % af hendes endelige højde i følge tabellen. 130cm er altså lig 84% 1% = 130/84 Endelig højde er lig med 100% = 130/84*100=154,769 cm. Hæ. hæ - jeg havde set et forkert tal - så min pony blir en hest alligevel!!!! Kan det passe at hun er vokset på 8 dage?
Post Reply