part problem..

Post Reply
Armani
Posts: 170
Joined: Fri 24. Aug 2007 04:55

part problem..

Post by Armani »

Hej alle

jeg sidder i et dilemma, jeg har valgt at få part på min skønne dreng af den grund at jeg gerne vil ha ham ud og starte nogle stævner engang til næste år og jeg har scene skræk, :plop: :plop: og glemmer simpelthen baner og øvelser når jeg står derinde på banen...selv i spring der er det jo ellers bare at følge tallene sku jeg mene, men det kan jeg åbenbart heller ikke finde ud af, så derfor valgte jeg at hende jeg bor hos datter ku få part på drengen for hun vil gerne starte stævner på ham.

det har gået rigtig fint de par gange hun har redet ham selv og jeg har siddet og kigget og guidet hende i hvordan han er vand til at blive redet osv.. han bliver redet for ret fine og stille hjælpere ergo at man sidder stille uden at skubbe i sædet men bruger det kun til at vippe frem i bækknet med når hesten skal skifte fra en gangart til en anden, flytte vægten med når han skal dreje og elleers ikke indvirke ud over det.

igår bestemte pigebarnets far som er tidligere Islænder rytter og er suprman på området (mener han selv) at han sku undervise hende så hun kom videre i sin ridning.
Det gik så ud på at skubbe konstant med sædet ha alt for korte tøjler til at hesten ku løfte ryggen eller bukke nakken (altså få hovedet frem og ned og da jeg så bad ham om at hun skulle gi hesten mere tøjle, sidde stille og hun ikke sku sidde og save ham i munden så fik jeg sku smækket i hovedet at jeg sku blande mig uden om....for det ikke skal være løgn så både af hendes far og hende selv. :peg: :peg: :peg:

Hendes far blev pisse sur, da jeg så fortalgte hvordan han plejede at blive redet og han sågar fyrede af at hvis jeg var verdensmestre så kunne jeg da bare selv gøre det og så gik han ud og smækkede med døren ind til hallen så hårdt at hesten ligeså godt kunne vred eksploderet med hans datter på ryggen, hvis ikke den havde været så kold i bøtten.
dattere hoppede straks af og fulgte sin fars eksempel med at være totalt bedrevidne........det kan godt pisse mig lidt af når hesten er min. de har betalgt 360 kr i part for en hel mdr og de ter sig som om de ejer hesten, jeg har ikke u få lov til at ride min egen hest i hele den periode der er gået, tror jeg har skridtet ham af 2 gange og ellers så har datteren ment at hun vidste bedt hvad der skulle trænes og det har jeg ikke forstand på.

pigebarnet er 17 år, jeg er 30 og har arbejdet med heste siden jeg var 9 år, jeg har selv tilredet ham hun rider på.....men det jo da klart at jeg så ikke hkender min hest selvom jeg har haft ham fra han var et lille underernæret loppe på 1½ jeg selv har fodret ham op og passet og plejet ham siden den gang at jeg selv har tilredet ham da han blev 3 og selv har redet ham og lært ham hva han kan indtil nu hvor han er 4.......og så ved jeg selvf ikke hvordan han er i sin personlighed, hvornår han slår fra, hvornår han er tilfreds osv.... :plop: :plop:

ærlig snak jeg har ikke lyst til at bblive uvenner med dem, da jeg bor hos dem, men jeg gider heller ikke at se på at de ødelægger alt det jeg har lært ham alle de fine signaler, med deres saven i mund og skubben sæde som er absolut unødvendigt til ham, de forsøger at ride ham som en 9 års det kan gp øvelserne, det er så tydeligt at se på ham at han da overhovedet ikke har nogen ide om hva pokker de vil ha ham til..

hva pokkeer ville i gøre...hva ville i sige, jeg overvejer at sige at enten så rider hun ham som jeg siger eller også så rider hun ham slet ikke......men tvivler faktisk på at hun vil overholde det, for de ting jeg har sagt hun skal træne som feks sidebevægelser har hun overhovedet ikke trænet og ting som galop som jeg har sagt han skal arbejdes med i longe og kun i longe Uden rytter, tja det laver hun næsten ikke andet end at træne på bane med rytter for fuld skrue.

MVH june
Jeg er altid fair,
hansi
Posts: 88
Joined: Sat 4. Feb 2012 20:01

Re: part problem..

Post by hansi »

Håber du har fundet en løsning på problemet..

Jeg har part på den ene af mine rideheste.
Fra starten af, fortalte jeg hvordan hesten skulle rides og hvilke regler jeg har her i min stald.
Hun forsøgte sig med en veninde den ene dag som underviser, der måtte jeg pænt men bestemt forklare, efter kun 10 minutter undervisning, at sådan en form for undervisning, var der ingen af mine heste der skulle udsættes for.

Om du bor hos dem eller ej, det er lige meget, det er dig der er ejer og dig der bestemmer.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: part problem..

Post by aribeth »

måske et lidt sent svar... men stop partsaftalen med det samme... sig at du føler I allerede nu er blevet lidt uenige om ridningen af hesten og for at undgå at I bliver uvenner over det vil du gerne stoppe aftalen nu, for det er vigtigst for dig at I kan opretholde et godt forhold til hinanden.
Raxacoricofallapatorius
Post Reply