Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

tuttifrutti
Posts: 15
Joined: Thu 18. Oct 2012 22:14

Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

Post by tuttifrutti »

Hej igen..

Syntes jeg i mit sidste indlæg fik så go respons at jeg gerne vil rådføre mig med jer igen..

Hesten som jeg hentede hjem har det godt, men kræver noget genoprettelse af hestens ridning, hvilket vi er gået stille og rolig igang med en lille mdr nu, inden den får fri vinteren over.. Dette er ridning ved berider 20 min 2 gange ugentlig og 1 dag i skoven..

Mit nye dilemma er nu følgende....

Vi havde skrevet en kontrakt som er ganske debatteret i det andet indlæg og i denne er der indskrevet at låner skulle sørge for smed til hesten..

Hesten er pålagt sko d 9 august 3 dage før hun kommer afsted så hovene er virkelig pæne og passede efter alle kunstens regler..
d 19-9 taber hesten en sko som låntager får lagt igen uden videre beskæring af hesten.. Jeg kan så godt se, da jeg får hesten hjem efter de ca 10 uger den har været udlånt, at den ikke har haft smed, andet end til den påsættelse af tabt sko. Hovene er groet ud over skoen ( har taget billeder) og får fat i smeden som først kan komme i næste uge.
Jeg vælger at være ligeglad, med at de ikke har holdt hesten ved lige med smed, for gider ikke mere bøvl med låner og hendes mor..

Idag får jeg så regningen de selv havde fået fra den tabte sko, for den har moren ikke tænkt sig at betale..
Regningen står i låners navn og efterhånden er det blevet en principsag at jeg ikke vil betale den..

Da jeg meddelte at jeg ville hente hesten, skev moren godt nok til mig iblandt hendes mange sure opstød, at hun ville sende den, hvilket jeg ignorerede..

Mit spørgsmål er så... Jeg er vel ikke forpligtet til at betale en regning der ikke står i mit navn- og når jeg tilmed har en kontrakt hvor i der står (2 steder) at låner skal sørge for smed...

Syntes i bund og grund at det er dårlig at hesten ikke har haft smed de 10 uger den har været afsted for "reglen" er jo at en hest med forsko kan gå ca 6-8 uger.. eller tager jeg fejl? hovene er groet udover skoen...

Vi i give jeres besyv med her også?? på forhånd tak..
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

Post by udlandet »

Det kan aldrig blive dig problem, ganske enkelt! Men hvor er det bare fräkt!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

Post by annetteB »

Regningen skal betales af den person den er rettet til. Den kan aldrig blive dit problem.

(note to self: lad aldrig en anden person bestille noget i dit navn - du hænger til evig tid på regningen for det)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
KirstenR
Posts: 44
Joined: Wed 21. Mar 2012 16:39

Re: Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

Post by KirstenR »

Den mor får da en højere og højere karakter på skalaen for idioti, uansvarlighed og usympatiskhed!

Aldrig om jeg ville betale den regning, hvis jeg var dig.
mvh
Kirsten
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

Post by 99E »

Niksbiks.
Det er ikke din regning - slet ikke når den står i en andens navn.

Hvis du er rigtig flink (ved smeden) kan du kontakte ham og sige, hans kunde forsøger at rende fra regningen.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Ronja
Posts: 17
Joined: Tue 21. Dec 2010 23:11

Re: Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

Post by Ronja »

Hun står på regningen, hun betaler.
Gær som 99e foreslår og fortæl smeden at hun ikke vil betale, de plejer godt at kunne få penge hjem fra deres kunder.
tuttifrutti
Posts: 15
Joined: Thu 18. Oct 2012 22:14

Re: Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

Post by tuttifrutti »

Med det samme jeg fik regningen, ringede jeg også til smeden og han mente at hun så bare fik en rykker for den jeg nu har fået..

Hader bare sådan noget lort..
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

Post by annetteB »

ja, dét kan jeg dæleme godt forstå at du hader.
Det er det værste jeg ved, når ting trods alle ens forsøg på at være flink og sikre begge parter ALLIGEVEL ender ud i sådan noget lort.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

Post by Ane »

Kan også godt forstå du hader det, men hun kan bare selv betale kan hun. Jeg ville kortfattet skrive at kontrakten de har skrevet under på indbefatter at de sørger for smed. Da smedearbejdet er udført mens de lånte hesten er regningen deres. Derefter ville jeg ignorere alt henndes crap -poogift

Det hele lugter lidt af at de ikke har villet bruge nogen som helst penge på den hest... og jo - et almindeligt smedeinterval i min verden er 6 uger.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Nyt dilemma vedr hesten som er hjemhentet..

Post by Frieser9460 »

Niks!! Du skal bestemt ikke betale den regning!!

Det var da ualmindeligt flabet først at forsømme hesten og derefter sende regningen til dig...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply