Er det ok at hente hesten hjem igen?

tuttifrutti
Posts: 15
Joined: Thu 18. Oct 2012 22:14

Re: Er det ok at hente hesten hjem igen?

Post by tuttifrutti »

Det er helt rigtig Ronja..
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Er det ok at hente hesten hjem igen?

Post by misssophie »

enig med de andre,- fingeren ud og hent hesten.

hvem gør du en tjeneste ved ikke at hente den?
Misssophie
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Er det ok at hente hesten hjem igen?

Post by CXEC »

Jeg har så indskrevet at jeg har mulighed for at hente heste med dags varsel- hvis jeg finder det nødvendig..


Se det er en VÆSENTLIG detajle!! AFSTED med sig!!! NU. Skriver jeg der er Cand. Jur.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Er det ok at hente hesten hjem igen?

Post by Ane »

Jeg ville også hente den. Hvis hun ikke rider som du vil have det så tror jeg du kan rådgive/bede/plage hende om at ændre på det til du bliver blå i hovedet. Hun vil blive ved med det hun gør nu.

Jeg er selv en af dem der låner en pony (lidt endnu) på trods af de dårlige historier man hører om så håber og tror jeg da på at jeg har passet godt på min søde lånepony. Jeg er meget taknemmelig for at have hende her i hvert fald :elsk:

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Re: Er det ok at hente hesten hjem igen?

Post by Dorte Hansen »

Jeg kontakter hende igen og forklarer at jeg helst ikke så den blev sprunget


Allerede her går det galt....

Du skulle ikke have forklaret at du helst ikke så den blev sprunget på..
Du skulle have sagt klart og tydeligt at du ikke ville have den blev sprunget på....

Pigen er 15 hun skal have lodrette ordrer uden mulighed for den mindste slinger, ellers er der jo ingen grund til at høre efter, for du gør jo ikke rigtigt noget ved det....

Hent din hest.
Nu med køter-bande!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Er det ok at hente hesten hjem igen?

Post by CXEC »

Tittifrutti har du fået hentet din hest, eller hvordan?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
tuttifrutti
Posts: 15
Joined: Thu 18. Oct 2012 22:14

Re: Er det ok at hente hesten hjem igen?

Post by tuttifrutti »

Hej alle

og tak for respons og opbakning.. Ja set i bakspejlet skulle alt have været skrevet ned til mindste detalje, men heldigvis lærer jeg og er blevet en erfaring rigere..

Jeg kontaktede i Fredags moderen og forklarede mine tanker for hende på en pæn måde, hvor i jeg gav udtryk for min kedafdethed omkring måden min hest blev redet på.. Jeg havde på ingen måde skrevet med vrede eller store ord, men hold mig fredelig med ordene..
Jeg fik efterfølgende en opsang om at jeg jo ikke kunne forvente at hendes datter, kunne det samme som en berider og at hun jo bare var 15 år.. Hvis jeg ikke ville at den skulle rides så meget kunne hun jo lade være med det og stoppe med at springe på den..
Efterfølgende skrev jeg tilbage og henviste til kontrakten om at den jo skulle rides aldersvarende og det er for mig ikke ridning 5-6 gange om ugen med en springdag..
Fik så lidt mere sur opstød fra moren, hvor jeg efterfølgende igen fik knuder i maven og gik i tænkeboks.. Kunne jeg mon stole på hesten ville blive redet mindre..?? Havde jo oplevet at de havde fortiet sandheden omkring oprindelige boksleje og syntes egentlig selv at jeg havde udtrykt mig klar nok omkring mine ønsker...

Efter mange overvejelser Weekenden over, valgte jeg at skrive en mail til dem begge (og mig selv) igår, hvori jeg på en meget pæn måde skriver:

Kære..

Jeg har besluttet at tage hesten hjem, da jeg er ked af at den er presset
for hårdt i forhold til ridning.. Det har været en svær beslutning,
men for mit vedkommende føler jeg, det er den rigtig at tage, da jeg syntes
pigen har for lidt erfaring med så ung en hest som denne.

Jeg ved at pigen bliver ked af det, men lige såvel som hun har ønsket og
ville min hest det bedste, så vil jeg det også.. Jeg syntes det vil være
bedre for pigen at finde en ældre hest som er klar til det ridning som
pigen gerne vil, det vil hun også i sidste ende få mere ud af..

Jeg vil kunne hente hesten i morgen, med mindre pigen har brug for nogle
dage til at "sige farvel" til den, så kan vi aftale nærmere..

Jeg ønsker videre kontakt på mail, sms eller fb..

Mvh Mig

Efterfølgende fik jeg en grim besked fra moren hvor i hun beskriver mig som en nar og en løgner ( i henhold til at pigen skulle have hesten som sin egen) og meget meget mere.. Ligeledes skriver hun at jeg kunne hente heste, den efterfølgende dag efter kl 18.. Udstyret ville pigen ligge ved boksen, for hun ville ikke se mig..
Mvh Låner

Jeg skriver pænt tilbage at jeg henter min hest den efterfølgende dag efter kl 18.00
mvh Mig..

låner skriver så efterfølgende: Hvorfor jeg var så konfliktsky.
Mvh Låner

Går ud fra hun skriver sådan, da jeg ikke havde givet nogen videre svar på hendes grimme mail, men kontrakten skulle opsiges skriftlig og efter den sviner jeg fik, ville jeg egentlig ikke bruge mere krudt på moren.

Efterfølgende skrev moren at når udstyret var lagt foran boksen ville de ikke tage ansvar for om der var nogle som ville taget/ ødelagt det..

Bom bom tænker jeg for jeg var jo godt klar over at låner er virkelig pist off.. Jeg vælger så ikke at svare på denne mail, da moren igen har svinet mig til på fb.. Jeg går så i tænke boks igen, for ønsker jo ikke min nye sadel og alt andet udstyr stjålet og jeg har jo ingen lovlig chance for at vide hvornår udstyret bliver lagt frem.. Alt er relativ tænker jeg, og frygter det værste..

Idag kommer og jeg skal have lagt en endelig plan for hvordan jeg griber situationen an.. Jeg vælger at køre i god tid, så vi er der ca 16.40.. (mig og en veninde og mine 3 børn (kunne ikke finde en barnepige)) Vi aftaler på vejen over efter hesten, at min veninde skal forestå som mailer for mig, da pigen jo ikke vil se mig.. Vi ankommer, parkerer bilen, og min veninde stiger ud.. Hun henvender sig til pigen som har sin veninde hos sig og dennes far.. De spørger til hvorfor vi kommer allerede nu og min veninde forklarer at det gør vi fordi jeg var bange for mht udstyret ville blive stjålet i henhold til den besked moren skrev aftenen før..
Min veninde siger også at jeg sidder i bilen og nok skal holde mig væk, men hvis pigen havde lyst ville jeg gerne snakke med hende.. Pigen vil gerne snakke og spørger om hun må læsse hesten.. Dette må hun selvfølgelig gerne.
Nå men vi får styr på alle tingene og snakken går ret godt mellem os alle.. Tiden er til at hesten skal læsses hvilket pige selvfølgelig gør uden problemer og hun får så lov at stå og nusse, klappe osv med hesten en 20min tid.. Hun er jo ked af det og jeg siger til hende at jeg godt kan forstå hun er sur på mig og at jeg håber hun måske kan finde en anden hest med mere alder og uddannese osv..

Slut vi kører.. 15 min senere får vi en besked fra moren med endnu en svada fordi vi kom før tid, når hun jo havde givet klar besked om at det var efter 18.00 da datteren jo ikke ville se mig. Jeg vælger at lade være at svare, da vi jo kom tidligere på baggundt af den "trussel" hun udsente dagen før.

Jeg forstår jo klart at moren er frustreret på pigens vegne, men kan ikke forstå at moren, der selv er rytter, ikke forstår mine frustrationer omkring den megen ridning som hesten er blevet pålagt..

Jeg har igår aftens studeret film fra da hesten havde være 3 -4 uger i ridning. Hesten går nogenlunde stabilt rundt til biddet, prøver rytter lidt af, men kommer hurtig på plads. Den runder fint i ryggen, men er dog lidt bag lod (hesten var på det tidspunkt meget nem at ride frem til biddet, men kunne finde på at putte sig lidt..). Den er ligeledes meget selvgående og fremadgående.
Sammenlignede så med en video min veninde optog efter pigen havde haft hende i 2 mdr.. Her går den med martingale- skyder skulder- smider ryggen og går konstant med hovedet i vejret og slår med det.. Efter min mening er det hel gal ridning og stor tilbage gang..

Jeg er så glad for at min hest endelig er hjemme igen.. Skal have smeden ud for det har den ikke fået siden den blev lånt ud for 10 uger siden.. Den har forsko på og de er nu groet udover i begge sider..

Det var forhåbentlig afslutningen på en træls udlåns periode. Tak fordi i læste med..
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Er det ok at hente hesten hjem igen?

Post by Ane »

Det ville jeg nok have håndteret på samme måde - :askepot: til dig for at bevare roen og ikke kaste dig ude i skænderier med hende den der smånederen mor.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Er det ok at hente hesten hjem igen?

Post by aribeth »

flot handlet!

Skide synd for pigen på en måde... men godt for hesten!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
KirstenR
Posts: 44
Joined: Wed 21. Mar 2012 16:39

Re: Er det ok at hente hesten hjem igen?

Post by KirstenR »

Hatten af for dig, jeg synes, du har reageret SÅ pænt og hensyntagende i situationen.

De fleste havde været rasende over den behandling af hesten, og jeg ved personligt, at jeg nok havde kunne tale fornuftigt med datteren, men moderen havde fået råt for usødet, undskyld mig, men sikke en dum kælling.

Når smeden så lige får ordnet de der hove, så kan hesten passende få "fri", ingen grund til dårlig samvittighed over det, så kan i stille og roligt starte op igen, når tiden kommer til det. Så er de dårlige oplevelser, hesten har haft forhåbentlig gået i glemmebogen.

Godt den er hjemme igen!
mvh
Kirsten
Post Reply