Damesadel

Post Reply
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Damesadel

Post by Stimata Doamna »

Ja, altså ikke sådan en, hvor man sidder sidelæns, men sådan en som er lavet til kvinders bækken. Nogen erfaringer? Er det bare en fis i en hornlygte?

Her er en video om sadeltilpasning og også lidt om damesadler: http://www.ergo-saddlefit.com/index.php. Den er på tysk, men meget informativ. Damen i videoen er i gang med at tilpasser en sadel til en af dem fra stalden, og hun lyder meget fornuftig - også i virkeligheden.

Og så sagde hun en masse pænt om Alfa, hvilket selvfølgelig ikke påvirker mig spor :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Damesadel

Post by udlandet »

36 minutter på TYSK -poogift
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Damesadel

Post by Ane »

Jeg har læst om sadlerne på et engelsk forum, men aldrig været i nærheden af en, så jeg ved det ikke.

Jeg tænker dog at det der med at udforme sadlen efter rytteren kan være lidt farligt.. min brede madamme kan f.eks. ikke gå med en sadel med smal talje. Vinklerne i sadelen ville være helt forkert ned mod hendes ryg, så selv om jeg gerne ville have en sadel med en smal talje så får jeg det ikke. Nå men - du må jo prøve den (og give en anmeldelse).

Jeg har bestilt en Jeremy Rudge og det er godt nok en lækker sadel (og lavet til hesten og rytteren som man ønsker). de kan anbefales hvis du er på udkig.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Damesadel

Post by Stimata Doamna »

Hæhæ, ja, jeg prøver lige til et par tusind euro :-)

Det er ærgerligt, at Sabine ikke har fået sin sadel endnu - jeg har nemlig kig på en brugt, men ...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply