Bennetts teori om medfødt skævhed

User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Fik idag lige et kraftigt bevis for at det med øjets retning også ´´fungerer´´ i praksis. Da der lige er kommet en del hest tilbage fra sommergræs, skulle alle disse jo på fold og disse ligger i umiddelbar nærhed af ridebanen og min hest skulle da gerne lige have det hele med selvom jeg gjorde mig ihærdige anstrengelser for at ride seriøst. Det endte dog mere eller mindre med hun gik og kiggede mere ud af banen, som hun var stillet til indv. ;-) Dette resulterede selvfølgelig i at hun skød skulderen konstant, så kan kun være enig med Benneth. ;-D Hilsen Britta
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Det kunne være at vi skulle starte en indsamling, så vi kunne sende nogle danske smede på anatomikursus hos Deb Bennett. Jeg går i øjeblikket og bakser med at få hende til Danmark for at afholde en clinic, og i den sammenhæng kunne det være sjovt at få dissikeret en hest så deltagerne kan se hvordan alle de omtalte strukturer rent faktisk ser ud og arbejder sammen. Hvis det lykkes at få Dr Deb til DK vil jeg forære min smed en plads på kurset, tror jeg. Så håber jeg at han gider komme *L* Alternativt kunne man (jeg) oversætte den DVD hun har lavet til smedene til dansk og så søge hos HV om penge til at distribuere et vist antal til de danske smede. I øvrigt har jeg set et sted at Bennett har skrevet at nogle af de sko, hun har fundet på romerske udgravninger i England er så veltillavede at hun ikke selv ville tøve med at engagere den pågældende smed til sin egen hest. Hun skriver, at man dengang allerede havde sygebeslag, der var lige så avancerede som mange af dem, man har i dag. Er det ikke cool? Mvh Julie
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Hov, jeg glemte noget. Lone, du skal ligeudrette din hest fordi den ellers aldrig kan lære at gå samlet.. ikke samlet som i-en-ramme-samlet, men derimod samlet/afslappe/løsjort med ryggen løftet og bækkenet roteret ind under sig. Det kan den kun hvis den er ligeudrettet, for den skal kunne slippe igennem begge sider af sin overlinie for at kunne flytte vægten bagover. Så bliver den så lækker at være på som man slet ikke kan beskrive. Og den vil holde til at blive redet på langt længere fordi de bærer med musklerne og ikke med skelettet. Mvh ¨ Julie
Post Reply