Hvorfor får pony vinterpels nu?

Hvorfor får pony vinterpels nu?

Den fryser giv den dækken på
0
No votes
Den gør det for at irritere
5
33%
Den er islænder wannabe
6
40%
Den lider af en alvorlig sygdom
0
No votes
En anden forklaring
4
27%
 
Total votes: 15

User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Hvorfor får pony vinterpels nu?

Post by Ane »

Hva?

De andre heste går stadig rundt i deres sommerdress, Pixi har utrolig meget pels. Hun begyndte at lægge sommerpelsen for 3-4 uger siden :brok:

Der er træls fordi hun skal til kåring om 14 dage og selv om pelsen ser sund og blank ud så er er en hest bare mest elegant i sommerdress, i et svagt øjeblik overvejede jeg at klippe hende :-? Eller lægge et dækken på.

Hvorfor får hun så meget pels? Jeg har aldrig været ude for noget lignende. Hun er ved fint huld, pelsen er blank, har lige fået taget ormeprøve og fik en ormekur, mangler ikke energi eller virker sløj.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvorfor får pony vinterpels nu?

Post by aribeth »

Basse lagde også sommerpelsen for et par uger siden og er godt på vej ind i vinterpelsen... han er altid tidlig på den... det er ikke voldsomt endnu, men der er mere af den!

Stråbær er også gået igang med at smide sommerpelsen så der går nok ikke lang tid med hende heller...

Det er dog tidligt for dem begge to... jeg ved ikke om det her våde/"kolde" vejr har fået dem til at sætte pelsen tidligere?!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvorfor får pony vinterpels nu?

Post by Ane »

..jeg lagde mærke til at staldens connemare også havde sat lidt pels, men freden, varmbloden, traveren og pintoen stadig ikke har antydninger

Pixi er decideret vamset at se på

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Hvorfor får pony vinterpels nu?

Post by HeidiO »

Flint er også ved at blive lådden og har fældet hæftigt i hvert fald i 14 dage nu. Ninna sætter ikke pels i samme grad, men fælder også nu.

Synes egentlig ikke det er tidligere end det plejer? De satte sommerpels i januar midt i sne og frost.


*edit* Og mht. afstemningen.... så drømmer ponypixi naturligvis om at blive islænder - sådan en rigtig vamset sag med hår overalt :hhansen:
Heidi
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvorfor får pony vinterpels nu?

Post by 99E »

Fordi den er helt normal?
Jeg tror da også, Sorcha har sat vinterpels.
Dorthee? Dorrrrtheeeehhh!?
Har hun ikke?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Hvorfor får pony vinterpels nu?

Post by KatieKat »

Jo det har hun. Hun er i hvert fald i fuld gang. Pieton er derimod fin og blank og i fint sommerbetræk.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Hvorfor får pony vinterpels nu?

Post by Stimata Doamna »

Alfa er også i gang med vinterpelsen, men fortryder det sikkert, når der bliver 35 grader i løbet af ugen ...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Hvorfor får pony vinterpels nu?

Post by Annemaja »

Mine isheste gør det.... og venindens varmblodsheste gør det.... så vist ret normalt :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hvorfor får pony vinterpels nu?

Post by Frieser9460 »

Her synes jeg også, jeg kan begynde at se de første anlæg til vinterpels - især på de små tykke krudtmuler, som ellers burde have rigeligt med spæk til at holde varmen. :hhansen:

Jeg tror simpelthen bare, hestene så småt begynder at tænke på det der med vinterfrakken allerede nu... så de kan nå at blive færdige med at skifte, inden det bliver koldt? Eller sagt med andre ord; det er vist meget normalt. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Hvorfor får pony vinterpels nu?

Post by Ane »

jo men min pony har jo haft masser af pels i en måned nu - hun sveder meget på varme dage.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply