Slim i munden

DetGuleLyn
Posts: 8
Joined: Thu 4. Aug 2011 17:16

Slim i munden

Post by DetGuleLyn »

Heej :)

Jeg har lagt mærke til at under ridning så danner min pony slim i munden, det er noget halvt gennemsigtig gul/grønt slim. Normalt er der ikke ret meget af det og har derfor ikke tænkt specielt meget over det, men idag var der virkelig meget. Det løb ud af hendes mund og hang i fine små slimstrimler fra munden og en 20cm ned.

Er der nogle herinde der har en ide om hvad det er, om det er normalt eller om det er noget der skal kigges på af dyrlæge, tandlæge eller andet?

Skal lige siges det kun er under ridning det sker, og det virker ikke som om det irritere hende .
DetGuleLyn
Posts: 8
Joined: Thu 4. Aug 2011 17:16

Re: Slim i munden

Post by DetGuleLyn »

Hvorfor bare skrive : nå okay? .. ja undskyld, men synes det er lidt mærkeligt .. Jeg spørger jo i håb om der er nogle der kan hjælpe mig lidt ..
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Slim i munden

Post by Stimata Doamna »

Går ponyen på græs?

Hvis du kunne tage et billede, ville det hjælpe ret meget.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
DetGuleLyn
Posts: 8
Joined: Thu 4. Aug 2011 17:16

Re: Slim i munden

Post by DetGuleLyn »

Ja det gør hun.

Skal nok tage et billede imorgen når jeg skal ud at ride :)
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Slim i munden

Post by Stimata Doamna »

Så kan farven sagtens komme fra græsrester i munden, som farver spyt/savl.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
DetGuleLyn
Posts: 8
Joined: Thu 4. Aug 2011 17:16

Re: Slim i munden

Post by DetGuleLyn »

Ja okay, så er jeg da lidt mere rolig :) Var begyndt at tænke på om hun kunne være syg.

Men det at hun savler så meget, er vel ikke normalt? Jeg har ihvertfald aldrig oplevet det før, i de 10år jeg har haft med at heste at gøre.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Slim i munden

Post by Stimata Doamna »

Hvor længe har du haft hende, og hvor gammel er hun?

Sekretion kan være forskellig fra hest til hest, så det kan være svært at sige noget om på afstand og uden at kende hesten :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
DetGuleLyn
Posts: 8
Joined: Thu 4. Aug 2011 17:16

Re: Slim i munden

Post by DetGuleLyn »

Jeg har haft hende i ca. 5mdr., og her for 1½ mdr. siden gik jeg igang med at tilride hende.
Hun er 8år.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Slim i munden

Post by Stimata Doamna »

Hvordan har hun det med biddet?
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
DetGuleLyn
Posts: 8
Joined: Thu 4. Aug 2011 17:16

Re: Slim i munden

Post by DetGuleLyn »

Hun virker til at have det helt fint med biddet, men hun har en tendens til at begynde at bide i det hvis jeg laver en parade og så bliver stående i længere tid af gangen. Eller okay, bide ved jeg ikke om det er, mun hun gumler meget på det.

Jeg var ude at ride på hende idag og da jeg havde travet et par runder kiggede jeg lige om det der slim var der, og ganske rigtigt, der sad slim/savl i mundvigen. Men da jeg var færdig med at ride var der ikke slim, det eneste jeg kunne se var at hun skummede en lille smule. Så tror at det der slim/savl noget er det hun gør i starten og så når jeg rider lidt mere seriøst(som jeg ikke gør så tit, men prøvede lige lidt idag) så bliver det til skum .. Ved ikke om det var til at forstå, er lidt træt så tvivler på jeg kan formulere mig helt rigtigt :ehj:

Men er jeg helt galt på den, eller kan det godt hænge sådan sammen ? :)
Post Reply