Må man linke til andet forum herinde??

Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Må man linke til andet forum herinde??

Post by Jillow »

[quote:675dbfaf33]Og, ja Jillow, du har i dine øjne alletiders hest,[/quote:675dbfaf33] yepper og hun er højt elsket.
Alt respekt for din viden indenfor araber men det du her skriver mener jeg ikke er helt korrekt
[quote:675dbfaf33]idet araberens hals altid er smukt buet og med en lang nakke[/quote:675dbfaf33] den polske Araber ser ikke sådan ud og der er ikke meget araber præg over den (gamle type)
[quote:675dbfaf33]Undskyld, men jeg så på det andet forum at du stadigvæk har en araber. [/quote:675dbfaf33] Ja det har jeg!!.. Og det vil jeg stå ved, stambog eller ej.

Du kan også få en Tinker uden papir ligeså en Friser og så mange andre race heste uden div. stambog. Du kan få en Quarter uden stambog.

[quote:675dbfaf33]bad hende sætte videoen herind sådan at vi kunne give dig ret? [/quote:675dbfaf33] Nej, men for at få pilevadgaard til at forstå at jeg ikke er ude efter hende på nogen måder. Foruden at få Pilevadgaard til igen at forstå at jeg ikke er "kloge åge" eller "kællinge rytter" end andre er, når de giver deres mening til kende.. Udstyret roste jeg ditto hestene hvad jeg altid har gjort. men videoen den syntes jeg ikke om, hingsten er smuk ja og ædel men den er ikke en god dressur hest..

Og igen at få Pilevadgaard til at forstå at selv om de er nye i heste verden så skader det ikke at både lytte/lære og se. man kan ikke på små 2- 3 år være verdens mester i heste hold mv. det kommer med års erfaring.


[quote:675dbfaf33]Jeg har ikke engang tal på hvor mange gange vi herinde har bedt dig om at formulere dig mere tydeligt[/quote:675dbfaf33] Enig og jeg forsøger.

[quote:675dbfaf33]Siden hvornår er du blevet bange for en rask debat?[/quote:675dbfaf33] Det er jeg heller ikke. langt fra, bare man så også holder sig til det og ikke indrager ting i det der intet har med temaet at gøre.!



God weekend alle samme

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Må man linke til andet forum herinde??

Post by Godzilla »

Gunni, kan du forklare det med hvordan krydset skal være? Jeg har ingen forstand på dressurheste, men jeg blev lige nysgerrig? Jeg har selvfølgelig bemærket at heste har forskelligt kryds, men aner ikke en dyt om hvad forskellene medfører?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Må man linke til andet forum herinde??

Post by Tigerbaby »

Gunni:
kender du det der firhøj stutteri, er der rene arabere deriblandt? det er nemlig fordi en fra min stald har en derfra, og mener hun sagde den var ren, men den har nemlig ikke den typiske buede, langnakkede hals.. så nu er jeg lidt i tvivl om jeg husker forkert.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Må man linke til andet forum herinde??

Post by gukuvi »

Gunilla, jeg er ikke nogen ørn på området, men jeg ved at araberens kryds er for lige og for spidst i det fleste tilfælde.

Ligeledes har det vist nok af og til lidt med hofterne at gøre.

Der er helt sikkert en anden herinde der meget bedre kan forklare, hvordan krydset på en dressurhest bør være.

Jillow, pladder med dig, de polske heste går sejrsgang i øjeblikket over hele verden, så den skal du længere ud på landet med.

Araberne i "gamle dage" havde skam også den smukke hals, dog var der en stamme, jeg kan sgu´aldrig huske det navn , noget med Mulighi, de var anderledes, de var større, de var mere tørre og løb stærkere.

De mindede faktisk meget om AT hestene.

Der ligger meget lidt af dem på samtlige linier,så det er næppe derfra at Matti har sin ikke araberhals.

Så synes jeg da lige du skal kikke på Sobha her, du kan se billedet ved at sætte musepilen på ikonet, hun må jo siges at være af den "gamle type" idet hun er født i 1879 og er en af de hopper der er ophav til et utal af arabere i alle dele af verden.

http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&search_bar=photos&h=SOBHA

Hendes mor Selma er en hest jeg gerne ville eje i dag og Gunilla, synes du ikke også hun ligner Baby en del?

http://www.allbreedpedigree.com/selma+i

Gunni.
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Må man linke til andet forum herinde??

Post by Tigerbaby »

Hmm, nu jeg ser de to billeder, så kan det sgu egentlig godt være den har en lignende hals...

Nogle kønne damer er de ihvertfald
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Må man linke til andet forum herinde??

Post by gukuvi »

Tigerbaby, Nej jeg kender dem ikke, men jeg fandt deres hjemmeside og ja, de har ox arabere + en del andre.

http://www.123hjemmeside.dk/Golden-Arabians/2693604

Ja, men der er da arabere der har lidt mindre udtalt hals, men som regel så kommer det med alderen og ridningen.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Må man linke til andet forum herinde??

Post by Tigerbaby »

Ah okay. Ja det er vist heller ikke fordi det er det vilde dressur de træner med den, så det er nok derfor det ikke er helt så udpræget.

Åhr! næst nederste billede på deres forside er godt nok nuser.

Nå, men tak for svar, altid dejligt at blive klogere. :-)
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Må man linke til andet forum herinde??

Post by Godzilla »

Jo, der er noget Selma over Baby.

Her ses den dejligt buede hals tydeligt. Og Baby var ikke i særlig god form på det tidspunkt.

[img:dce50c2c81]http://i11.photobucket.com/albums/a179/daisy1110/P9120004.jpg[/img:dce50c2c81]
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Må man linke til andet forum herinde??

Post by KatieKat »

Hun er altså noget af det smukkeste.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Må man linke til andet forum herinde??

Post by gukuvi »

Åh bette Baby, du er nu en dejlig hest. Godt du har det så godt. :elsk:

Gunni.
Post Reply