Hvad ville I vælge - hø

User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Hvad ville I vælge - hø

Post by Lone Beck »

[quote:f07ec48167]Jeg har altså set for mange heste der ikke har fået hø, og har selv haft heste uden hø i så lang tid at det kunne danne videnskabelig basis for en undersøgelse, til at jeg bare æder den slags råt.
Jeg VÆLGER at give mine heste hø, fordi jeg synes der er et godt fodermiddel - men jeg VED at de godt kunne klare sig glimrende uden. [/quote:f07ec48167]

Jeg er helt enig :mikkel:
- på trods af at mine heste sætter 12-15 kilo hø til livs i døgnet :hhansen:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Hvad ville I vælge - hø

Post by Glory »

Nååååh, sød lille føllefis på billedet :elsk: - men det er da ikke din Lone, vel?

Jeg ved ihvertfald men 100% sikkerhed, hvad jeg [b:a05891b93f]ikke[/b:a05891b93f] ville gøre...
Jeg ville ikke købe det Dangrønt hø. For det første er det jo tyveri af værste skuffe med den pris, og for det andet bryder jeg mig ikke om Dangrønt hø.
Jeg har nogle gange passer vores naboers heste, hvor de har fået det gejl, og jeg synes at det virker kedeligt og alt for fintsnittet og trælst.

Når det drejer sig om en periode, der strækker sig fra nu og frem til græsset begynder at spire, så tror jeg næppe at dine heste hverken dør eller får varige skader af at undvære hø.
Som du selv skriver kan man jo kompensere via fodringen - evt. tildele et måltid mere??

Selvfølgeligt er det da mest optimalt, at heste får hø, men hvis det nu er umuligt at få fat i, så klarer de sig såmænd nok endda.

Pia
Lone

Hvad ville I vælge - hø

Post by Lone »

nej, det er ikke mit føl - det er frieserføllet, der. bor i stalden.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Hvad ville I vælge - hø

Post by JulieT »

Jeg ville købe wrap til en rimelig penge i store baller, og så kun give det og et vitamin/mineraltilskud - evt. suppleret med sojaskrå/kalk eller snittet lucerne til føl og ungdyr :tommelop: Sådan fodrer jeg faktisk i forvejen, men vi laver også selv wrap. Jeg ved ikke, hvad det koster at købe i år, men det er med garanti billigere end kunsttørret hø, og hestene foretrækker det. Mine fem spiser en balle på under en uge, da de hver især sætter knap 20 kg til livs i døgnet. De er blanke og ved godt huld.

Hvorfor må frieserfølle ikke få wrap? Jeg gætter på dårlig mave. Har I prøvet at skifte meget, meget langsomt ("indgræsning" over en måned, startende med under et kilo om dagen og et pindsvin?)

Ellers ville jeg købe det kunsttørrede hø, maxe ud på roepillekontoen og fremskaffe noget havrehalm.

99Es hø-dimser lyder også som en plan. De lyder dog dyre, men hvis gode dyr er rådne.....?

Julie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Hvad ville I vælge - hø

Post by 99E »

Hva', Julie - fordi du har "lovet" at holde dig fra HN men ghar fået forum-absitnenser er du nu på Strigler?
:lolskilt:

Velkommen til.
(Håber ikke jeg et eller andet sted har overset at du lover at blive væk herfra også, men ikke kunne leve uden at sige noget om stråfoder først)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Lone

Hvad ville I vælge - hø

Post by Lone »

Vel ville jeg ej - jeg fandt noget supergodt wrap istedet!!!!
User avatar
Pilevadgaard
Posts: 464
Joined: Sun 18. Nov 2007 22:14

Hvad ville I vælge - hø

Post by Pilevadgaard »

vores frieser plage spiser også wrap uden problemer :-D
... hvad er det for et frieserfølle du har stående.... alder, forældre... hihi
Lone

Hvad ville I vælge - hø

Post by Lone »

Det der frieserføl har jeg ikke - det var nogle andre og nu er han returneret - på grund af kronisk diarre.

Derfor også mit spørgsmål om det - for mange siger, at det har frieseren bare, hvilket jeg aldrig har hørt før.

Han var supersød, men han var faktisk ikke så smuk. Nu har jeg kigget meget på din Wendy og det er en helt anden følplag at se på - kraftfuld og tjaeh - smuk som en frieser.
Jeg synes ikke det var god avl.
Post Reply