Vis ubesvarede indlæg | Vis aktive emner * Arcade    Dato og tid er lør 18. nov 2017 21:30

Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 3 indlæg ] 
 Ørkenaraberen 
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Vendsyssel
Highscores: 9
Indlæg Ørkenaraberen
[size=24:c6b1716c0e]Araberen på hjemmebane[/size:c6b1716c0e]

[img:c6b1716c0e]http://i14.photobucket.com/albums/a310/LoneBeck/araberpyramider.jpg[/img:c6b1716c0e]

Hesteavl har I mere end 1000 år været en hovedinteresse for konger og beduiner i mellemøsten, og sådan er det stadig.
I mellemøsten bruges hesten primært til hestevæddeløb, en sport der formentlig har sine rødder i Egypten omkring 1500 før vor tidsregning.

Beduinerne foretrak kameler som transportmiddel i ørkenen, mens hestene blev brugt til parader, i kampe, til jagt og væddeløb.
Beduinerne har alle dage næret en særlig kærlighed til deres heste, og profeten Muhammed sagde, at efter kvinden kom hesten for at give manden glæde og lykke.

I den arabiske verden gør man sig mange tanker om hestens farve, og man foretrækker mørke heste, dog ikke sortbrune, der anses for at være ondskabsfulde. Den sorte hest er sjælden og den mest attråværdige.

Den renavlede araber fra Egypten anses i hele verden for at være den fineste araber, man kan få. I Amerika, hvor den rene egyptiske araber udgør mindre end to procent af den samlede bestand af arabiske fuldblodsheste, sætter "straight egyptians" sig på 30 procent af show-titlerne.

søn 11. dec 2005 14:19
Brugeravatar

Geografisk sted: Løgstør

tirs 13. dec 2005 00:41
Brugeravatar

Geografisk sted: Løgstør

tirs 13. dec 2005 11:19
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.   [ 3 indlæg ]